Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tabula Rasa
Heysa

Er jeg så heldig, at en af jer har filmen Gravity (2013) på Itunes/Apple tv med dansk profil og kan be- eller afkræfte, om den rent faktisk har atmos?

Jeg spørger fordi at jeg, så vidt mindes, kun foreløbig er stødt på én anden film, hvor den er i HD frem for 4k og står beskrevet som havende atmos. Det har den film så bare ikke - ikonet/beskrivelse med atmos er her tydeligvis en fejl (…looking at you, Master and Commander!).

Vil super gerne finde ud af, om det også skulle være det kedelige tilfælde med Gravity. Har den hverken 4k eller atmos, er jeg nemlig ikke interesseret i et køb :/

På forhånd tak!
Af Tabula Rasa
Rasmus Larsen skrev: 23 dec 2025, 05:59 Apropos Gravity så er det nu bekræftet, at den udkommer restaureret i 4K HDR næste år: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1766213111
Jeg læste godt artiklen - til stor glæde :D (har ingen discus account, ellers havde jeg kommenteret…hehe).

Dog begynder jeg nok at blive en anelse tilbageholden med glæde ift. 4k upgrades, da det jo desværre ingenlunde er givet, at danske profiler og køb får glæde af de upgrades. Master and Commander selvfølgelig et eksempel. Men er efterhånden også kommet forbi en ret stor vifte af film, der har 4k upgrades både oversøisk og i stort set alle europæiske regioner - bare lige med undtagelse af DK! :/ (Master and Commander noterer jeg dog stadig mangler 4k og Atmos i flere europæiske regioner)
Af CSP
Ja eksemplerne er desværre skræmmende mange på film der ikke er i 4K HDR/DV i den danske kontra den amerikanske butik - bare fra top-of-my-head:
-Gladiator
-Master and Commander
-Wolf of Wall Street
-Tombstone
-Con Air
-Zero Dark Thirty
-No Country for Old Men
-Meet the Parents
-A Simple Favor
-Lord of War
-Air Force One
-The Nice Guys
-Sicario
-Lucy
-Hacksaw Ridge
-Lone Survivor
-Cast Away
-American Pie
-Cinderella Man
-John Wick
-Drive
-Pretty Woman
-Hot Fuzz
-JFK
-Jarhead
-The Holiday
Og listen forsætter bare i hvad der føles som det uendelige! Udvalget af film er også meget større i den amerikanske butik...

Forstår ikke hvorfor vi skal spises af med dårligere kvalitet end resten af verden!?
Jeg kan i hvert fald ikke undvære min amerikanske iTunes konto!
Senest rettet af CSP 25 dec 2025, 15:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der skrives angående det.

Når du bruger en amerikansk iTunes-konto (USA Apple ID), afhænger adgangen til undertekster af filmens specifikationer i den amerikanske butik.
De fleste film og serier købt via en amerikansk konto har kun engelske undertekster markeret som CC - Closed Captioning, og nogle gange spansk eller fransk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har også en amerikansk iTunes-konto til køb af film, spil, app mv. (i øvrigt også en amerikansk PlayStation konto).

Min erfaring er, at danske undertekster generelt mangler i den amerikanske butik. Der er engelske undertekster, men det er ofte til hørehæmmede, så med *dramatisk musik* :)
Af Tabula Rasa
Rasmus Larsen skrev: 07 jan 2026, 08:06
Rasmus Larsen skrev: 23 dec 2025, 05:59 Apropos Gravity så er det nu bekræftet, at den udkommer restaureret i 4K HDR næste år: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1766213111
Angående Warners 4K-udgivelser i 2026, så er Ben-Hur nu bekræftet til 17. februar i USA. Så kan man holde øje på iTunes til den tid.

Fedt med en update, Rasmus - thanks!

(Det er selvfølgelig pr fra Warner’s side, men tillader mig helt subjektivt at være aldeles uenig; greatest epic is Lawrence of Arabia! (And, luckily, is already in 4k on itunes :p ))
Af Dusty
Rasmus Larsen skrev: 07 jan 2026, 10:43 All the President's Men kommer i øvrigt samme dag :)

Hvilket er lidt belastende da jeg satte den på mellem jul og nytår med tanke på der går lang tid før en 4K release 😀
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90