Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg står og skal have købt nyt tv i størrelsen 65". Oprindeligt havde jeg for noget tid siden haft kigget på lg b4 da de var på udsalg. De er så ikke en mulighed mere, derfor er jeg kommet frem til philips the xtra mled950 evt kunne være et alternativ.

Det er dog helt umuligt at finde relle anmeldelser af modellen, så håber en herinde måske har et eller har prøvet det.

Jeg har også kigget på tcl mqled85, de lyder umiddeldbart ret identiske og begge er på tilbud i samme prisklasse.

Der er så et par ting, philips føler jeg er et bedre mærke end tcl og selvom de på papiret spec mæssigt lyder ens kan jeg ikke helt ryste at tcl føles som et budget mærke for mig (selvom jeg sagtens kan se på anmeldelser at de er kommet godt med).

Til gengæld kører philips ikke længere med android/google tv hvilket helt sikkert er et minus, men et jeg kan se igennem med.

Derudover undrer det mig at philips' tv vejer omkring 10kg mere end stortset alle andre 65" modeller, det virker lidt voldsomt og kan ikke helt gennemskue om det er en god eller dårlig ting. Rent praktisk er det et minus da det potentielt skal hænge på gipsvæg med vogels next beslag.

Tv skal bruges primært til film og serier, 4k, ingen sport, ingen flow tv og stortset ingenting under 4k. Dertil bliver der sat ps5 og series x til den, men gaming er ikke en primær funktion dog.

Håber nogle kan komme med input der måske kan gøre valget lidt nemmere.

Ps. Tv skal hænge i helt almindelig stue med gennemsnitlig vinduesbelysning.
Med hensyn til ophæng, så kan du uden problemer - og med de rette gipsplugs (fx Fischer DuoHM) - sagtens hænge et 30 kilos TV op på en alm. dobbelt gipsvæg.

65" LG B4 er ganske vist ikke på udsalg, men kan fås i bl.a. Computerslag til blot 932 kr. mere end Philips-modellen. Ikke et dårligt bytte for den begrænsede merpris.
LarsCJ skrev: 05 jan 2026, 17:19 Med hensyn til ophæng, så kan du uden problemer - og med de rette gipsplugs (fx Fischer DuoHM) - sagtens hænge et 30 kilos TV op på en alm. dobbelt gipsvæg.

65" LG B4 er ganske vist ikke på udsalg, men kan fås i bl.a. Computerslag til blot 932 kr. mere end Philips-modellen. Ikke et dårligt bytte for den begrænsede merpris.

Sjovt nok har jeg ikke kunnet finde b4 nogle steder, men ved at søge specifikt på computersalg som du nævner og lg b4 så var den der. 9000kr. Er sådan set ok, er selvfølgelig træls at den har været nede i ca 6000kr for så kort tid siden, men ja, you snooze you loose ;)

Mht. Gips væg, vi har enkeltlag på væggen den skal hænge (længere historie), så jeg er lidt nervøs ved for stor vægt, og specielt når beslaget skal kunne køre ud. Men lg er jo så ihvertfald noget lettere end philips. Har tidligere haft en 55" der uden problemer, men købte så 70" og lavede noget omrokering i stuen. Vil gerne tilbage til det oprindelige setup og så er Maks størrelsen som der er plads til 65" og tilbage på væggen.

Jeg må lige i tanke boks.

Tak for hjælpen :)
Hvis din gipsvæg er sat op på træskelet (reglar) kan du skrue en stor plade fast i skelettet og montere TV-ophænget derpå. Så får du ingen problemer med vægten.