Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ReZel
Jeg har et par Dali Opticon 2 mk 1 højtalere i sort der er fra august 2017 som jeg overvejer og sælge men har ikke nogle ide om hvad de er værd i dag?

Jeg gav 6400 kr for dem tilbage i august 2017
3000 kr eller sådan noget?

Foto fra da jeg købte dem
https://ibb.co/GQkGqNVv
Brugeravatar
Af ReZel
orkin skrev: 02 jan 2026, 22:01 Hej ved det ikke ,tror du skal under de 2000 kr ,men du kan prøve med de 3000 kr mvh orkin
Det er højtalere der stadig virker fint unden problemer de er brugte ja men der er er ikke ridser eller skrammer eller noget andet på dem

Igen de virker fint uden problemer ja de er ikke nye men jeg giver dem ikke væk til slik pris

De er min 2500 kr værd under 2000 kr er latterligt lavt og det vil jeg slet ikke sælge dem til så beholder jeg dem

Jeg gav 6400 kr for dem i sin tid men prisen gik op efter til 7500 kr
Brugeravatar
Af hans123
Desværre er brugt hi-fi ikke noget der er gode brug priser på

Og når noget er 8-9 år gammelt så lander vi meget tit på 1/3 eller 1/4 af nypris

Men måske sidder der en køber der ude og lige ønsker sættet

Prøv via dba
Af Provinsen
hans123 skrev: 03 jan 2026, 06:37 Desværre er brugt hi-fi ikke noget der er gode brug priser på

Og når noget er 8-9 år gammelt så lander vi meget tit på 1/3 eller 1/4 af nypris

Men måske sidder der en køber der ude og lige ønsker sættet

Prøv via dba
Helt enig.
En udmærket tommelfinger regel er, at højtalere falder ca 500 kr i pris, pr år de er i brug. Så udfra den devise så passer de 2000 som Orkin foreslår faktisk spot on ift nypris.
Havde det derimod været en topmodel til eksempelvis 80 eller 100 tusinde, så var det en anden snak, og brugt prisen ville du også kunne sætte højere.
Det er en udmærket højtaler. Men heller ikke mere end det. :)
Mvh Provinsen.
Af Supergris
Det lyder da vist som en selvopfunden og underlig tommelfingerregel?

Altså, hvis man køber et sæt højttalere til 3000 kr., og man så 8-9 år senere ønsker at sælge dem, så skal man faktisk betale for at komme af med dem, eller er de så bare gratis? :)

2500 er en yderst rimelig pris, og den pris burde de også kunne holde de næste par år, derfor er det som regel en smart måde at prøve forskellige muligheder.
Nogle gange kan man endda lave en god handel og sælge dem dyrere, end hvad man selv betalte...
Brugeravatar
Af ReZel
2500 vil jeg godt gå med til som min pris hvis nogle altså vil hente dem

Jeg ved ikke hvad der er sket med kasser til dem
Det bliver også dyrt og sende dem da de ikke er micro eller super lette højtalere

De nye højtalere jeg har bestilt er ikke kommet endnu så kan ikke sælge de gamle før de nye er kommet og sat op