Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige siddet og snakket et kvarters tid med en fra Panasonic DK, og det gjorde mig mere forvirret end jeg var i forvejen.. :s

Så måske I kan hjælpe mig.. Hvilke garantier og service yder Panasonic Danmark til fjernsyn købt via Panasonic Nordic ? Altså ikke ved et Panasonic Center, men alligevel ikke parallelimporteret.
Og hvad yder de på TV købt i EU, hvor jeg har fået underskrevet EU garantibeviset eller hvad det hedder?
I følge ham jeg snakkede med, gav Panasonic 1 års fabriksgaranti, og så har de nogle regler for pixelfejl, med inde i midten er der 0-pixelfejl, og udenom må der være to døde pixels eller sådan noget i den stil.

Han sagde også at der er forskel på deres DVB-T tuner fra land til land, så det at der er et E bagved betyder ikke at de er ens ..? F.eks. er der på norske modeller MPEG-4 DVB-T tunere i, da det er sådan de sender ud i Norge, og MPEG-2 i DK.. dette stemmer ikke overens med hvad jeg har læst nogle skrive herinde.. ? Bogstaverne bagved kan også fortælle hvilken fod eller vægbeslag eller andet tilbehør der er med i følge ham.. ?

Derudover, hvilke forskelle er der på en E og en B model, hvis det med at alle E modeller er ens og alle B modeller er ens passer?

håber der er nogle der har styr på disse ting .. ?

På forhånd tak ;)

Mvh

Stephen