Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Felippo
Hej. Jeg har anskaffet mig et 65 tommer Philips OLED910+ og i den forbindelse er jeg en smule forvirret. I venstre nederste hjørne sad en gul pull tab med nogle symboler på. Den pull tab regnede jeg skulle pilles af og i den forbindelse ville beskyttelsesfilmen komme med af. Det gjorde den dog ikke og nu er jeg i tvivl om, om der overhovedet er beskyttelsesfilm på sådan en skærm. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, om der er en film eller ej? Jeg har vedhæftet et billede af den pull tab og et par billeder af skærmen. Hverken sælger eller Philips kan svare på det - ufatteligt nok.
Vedhæftede filer
IMG_2322.JPG
IMG_2322.JPG (1.95 MiB) Vist 251 gange
IMG_2324.JPG
IMG_2324.JPG (1.71 MiB) Vist 251 gange
IMG_2327.JPG
IMG_2327.JPG (2.06 MiB) Vist 251 gange
IMG_2331(1).JPG
IMG_2331(1).JPG (1.19 MiB) Vist 251 gange
Af JornH
Hej, på nederste billede ser det ud til der er stadigvæk et skærm på, men er der ingen skærm beskytter er det nok en brugt tv du har købt…
Af henrik.yde
Felippo skrev: 18 dec 2025, 15:14 Hej. Jeg har anskaffet mig et 65 tommer Philips OLED910+ og i den forbindelse er jeg en smule forvirret. I venstre nederste hjørne sad en gul pull tab med nogle symboler på. Den pull tab regnede jeg skulle pilles af og i den forbindelse ville beskyttelsesfilmen komme med af. Det gjorde den dog ikke og nu er jeg i tvivl om, om der overhovedet er beskyttelsesfilm på sådan en skærm. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, om der er en film eller ej? Jeg har vedhæftet et billede af den pull tab og et par billeder af skærmen. Hverken sælger eller Philips kan svare på det - ufatteligt nok.
På alle de Philips TV jeg har haft, har der også været en tynd beskyttelsesfilm der skulle af. Mit nuværende TV er et 77OLED809. Dog har jeg fundet dette billede i Philips support. Så jeg forstår godt din tvivl.
https://tv-sound-monitors.philips.com/s ... uage=en_US
Vedhæftede filer
rtaImage (1).png
rtaImage (1).png (107.19 KiB) Vist 203 gange
Af Felippo
henrik.yde skrev: 18 dec 2025, 15:53
Felippo skrev: 18 dec 2025, 15:14 Hej. Jeg har anskaffet mig et 65 tommer Philips OLED910+ og i den forbindelse er jeg en smule forvirret. I venstre nederste hjørne sad en gul pull tab med nogle symboler på. Den pull tab regnede jeg skulle pilles af og i den forbindelse ville beskyttelsesfilmen komme med af. Det gjorde den dog ikke og nu er jeg i tvivl om, om der overhovedet er beskyttelsesfilm på sådan en skærm. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, om der er en film eller ej? Jeg har vedhæftet et billede af den pull tab og et par billeder af skærmen. Hverken sælger eller Philips kan svare på det - ufatteligt nok.
På alle de Philips TV jeg har haft, har der også været en tynd beskyttelsesfilm der skulle af. Mit nuværende TV er et 77OLED809. Dog har jeg fundet dette billede i Philips support. Så jeg forstår godt din tvivl.
https://tv-sound-monitors.philips.com/s ... uage=en_US
Ja, Philips er i hvert fald ikke ret pædagogiske. Nu glæder jeg mig til at se, hvad Philips support vender retur med af svar på min henvendelse på mail. Det giver ingen mening, at de ikke kan give et ordentligt svar.
Af henrik.yde
Og bortset fra det, så er det et supergodt TV du har fået. Det har iøvrigt samme panel som LG G5.
Af JornH
De skrive jo tvet har en film på, men det skal ikke fjernes…
Af Felippo
kimklarup skrev: 18 dec 2025, 16:50 her fjerner de film fra skærmen

https://www.google.com/search?q=un+boxi ... 4wiI8,st:0
Tak for link, men det virker ikke.. Nu fik jeg det set og jeg kan se, at det TV ikke har det gule mærkat, som mit har. Og mit har i hvert fald slet ikke sådan to meget tydelige plastik-flapper i siden. Det giver sgu ingen mening..
Senest rettet af Felippo 18 dec 2025, 17:35, rettet i alt 1 gang.
Af JornH
De skriver her filmen skal ikke fjernes, selv om det er sært, nu kan jeg læse på 7 sprog, bla. engelsk…

“ Before getting started
Please ensure that:
No tools are used to remove the sticker.

Solution
The message on the sticker refers to the protective foil of the TV, not the sticker itself.”
Af henrik.yde
Jeps, godt set Kim. Linket virker fint hos mig. Men for en god ordens skyld kommer der lige et mere direkte link:
Af Felippo
henrik.yde skrev: 18 dec 2025, 16:22 Og bortset fra det, så er det et supergodt TV du har fået. Det har iøvrigt samme panel som LG G5.
Jeg er også godt tilfreds indtil videre, men jeg er lidt irriteret over ikke at vide, om jeg får det bedste ud af det, eller om jeg kan risikere at beskadige det, hvis der sidder folie på.
Af henrik.yde
Aller sidst i Youtube-klippet kan du se at han piller filmen af. Så nu kan der vist ikke være mere tvivl.