Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens
Min kæreste's far har bedt mig om at hjælpe ham med at finde et nyt tv
så fandt siden her og håbede I kunne hjælpe mig, da tunere og paneler ikke siger mig vildt meget.
Men han skal finde en erstatning til et 37" phillips uden tuner og det er nu her han vil købe.

Han har 8-9k og ville helst havde fat i et fuldhd 42" med tuner til stuen. Han har også Yousee så det skulle helst gerne virke med det.
Har kigget anbefalingerne igennem, men håbede at I måske vidste noget mere specifikt eller et godt tilbud der måske er lige nu

på forhånd tak for hjælpen
Af Zacho
Som der hele tiden bliver anbefalet så burde I tage et kig på Panasonic 42PX80.. Jeg tvivler på I kan se forskel på HD og fuld HD. Samt hvis I ikke skal se tekst på PC så er plasma klart at foretrække. Det er klart det bedste Tv i prisklassen pt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, PX80 er klart det TV du får den bedste billedkvalitet med til de penge. Hvilke situationer havde du regnet med at du ville få glæde af fuld HD på så lille en skærm?

Du må ikke sidde længere fra skærmen end 1.7 m hvis skærmen har fuld HD i den størrelse og det gætter jeg på at du gør?
Af PFA
mener at huske at han sidder 4 m fra fjernsynet.... heheh ja ved godt at det ikke er nødvendig, men han er den type der vil havde det nyeste. Blev spurgt fordi jeg kender til hardware til pc'en og i nogens hoveder bliver det til at man ved alt om teknik :) ved ikke om I kender det.

Men tak for hjælpen, folkens
Af zyckelmaster
Du skal være opmærksom på, at PX80 ikke indeholder tuner til kabel-tv (du skriver, at han gerne vil have tuner til You See). Men personligt har jeg fravalgt indbygget tuner af hensyn til at få en betalelig skærm med gode billedegenskaber, og det fungere faktisk glimrende med You See's eksterne HD-boks selvom det selvfølgelig giveren ekstra fjernbetjening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som jeg læser indlægget, så har han i forvejen et analogt YouSee signal, hvilket naturligvis også kan vises på PX80. Det er først hvis du vil have signalet digitalt, at der skal en ekstern boks kobles til.
Af zyckelmaster
Du har ret, og PX80 viser faktisk et glimrende analogt billede fra You See(sammenlignet med de fleste andre fladskærme), men jeg kan stadig anbefale skiftet til digitalt signal - det bliver bare en bedre oplevelse at se tv.