Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Well produced sci-fi? Always count me in ! :)

Tilføjer man hertil, at manden står bag to andre virkelig gennemførte sci-fi film - Close Encounters of the Third Kind (1977) og A.I. (2001) - så ser jeg egentlig ret meget frem til den.
Hvad, mere præcist, er det du tænker eller forstår med "'disclosure' i den virkelige verden" - og som debatemne?

(Og hvordan, eventuelt, sammenhæng med kampagne?)

Spørger først og fremmest for lige at være helt med på præmissen for spørgsmålet. Altså om det f.eks. er full-on disclosure of 'aliens'?
Ahh, ok. Kan godt se, efter en overordnet google søgning, at der eksisterer sådan noget som the ‘Disclosure Movement’ og dets lige. Skal blankt indrømme, at jeg aldrig har forbundet ordet disclosure med noget specifikt i den retning.

Regardless, filmen vil næppe dulme en sådan debat, tværtimod :p Personligt håber jeg dog på, at filmen, frem for at (gen)åbne sådan nogle debatter (hvorvidt der er aliens eller ej) benytter emnet som en linse til at sige noget om os, mennesker, i stedet for.
Det er en af grundende til min forkærlighed for genren - jeg synes sci-fi som genre frem for alt excellerer i evnen til stille spørgsmål til os, om os. At præsentere eller forestille os i en realitet, og derved åbne for spørgsmål og refleksioner - tilbage på eller i den realitet, vi allerede befinder os i. Sci-fi har den her fede perspektiverende horisont gennem fiktion, så den formår at stille spørgsmål om os selv som individder og samfund.

Sagt på en anden måde, sci-fi kan evne at opsætte nogle spejl foran os. Og det synes jeg netop var noget af det, Spielberg gjorde godt i både Close Encounters og A.I. (eller Jurassic Park, for den sags skyld). På samme måde håber jeg Disclosure, snarere end et fokus på hvorvidt der er aliens eller ej (hvilket den dog allerede ser ud til at have taget et standpunkt til, set i traileren, i form af spørgsmålet til Teisme), i stedet leger nogle interessante refleksioner om os, som mennesker :) … Eller, nu hvor hovedet er ved at vågne efter denne smøre: ved at kigge på aliens iblandt os, håber jeg filmen åbner for nogle gode refleksioner om os.
Tror ikke det vil rykke noget. Spielberg er Spielberg.
Bare navnet Spielberg, så tror jeg de fleste har forberedt sig på uvidenskabelig fantasi.