Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af egge
Hej allesammen

Jeg har et spg. Jeg har købt et Sony KDL32D3000 og vil gerne have digitalt tv. Hvad skal jeg helt præcist bruge. Så vidt jeg ved er det et selectorkort fra TDC samt et CAmodul. Er det rigtigt? Hvilket CAmodul skal det være og hvor køber jeg sådan et? Håber der er nogen der kan hjælpe..
Af Zacho
Du skal bruge et som hedder Viaccess.. Det passer til Yousee.. Koster ca. 7-800kr.. Husk at få et med MPEG4 og ikke MPEG2 (dette er jo forældet allerede)
Af egge
Okay jeg troede at det var mpeg 2 jeg skulle bruge.. Kan mpeg4 godt køre til et SomyD3000? Har nemlig læst en masse indslag om dem der har haft problemer med CAM og det troede jeg skyldes mpeg4.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvad han vil se. Har D3000 overhovedet MPEG4 dekoder? Det er da kun de større modeller der har det?

Til alm. kabel-TV er det blot et MPEG2 CA modul du skal have, men det skal dog passe til dit TV og samtidigt til YouSee. Der er flere tråde der handler om dette her i forum, i vores DVB-tuner sektion.
Af Zacho
yakken skrev:Det kommer jo an på hvad han vil se. Har D3000 overhovedet MPEG4 dekoder? Det er da kun de større modeller der har det?

Til alm. kabel-TV er det blot et MPEG2 CA modul du skal have, men det skal dog passe til dit TV og samtidigt til YouSee. Der er flere tråde der handler om dette her i forum, i vores DVB-tuner sektion.
Hmm okay, jeg har måske helt misforstået det.
Dens DVB-T dekoder er MPEG2, men jeg mener at dens DVB-C er hvad end man sætter i af CA modul. Ligeledes at de fleste kabelTv udbydere ville hoppe over til mpeg4 så de kunne få flere kanaler indover.. Jeg er måske helt ved siden af? :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MPEG4 er til HD kaneler. DVB-C kanalerne er kun kodet med MPEG2.
Af egge
Hvad hedder det drøn jeg skal købe så?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu fortalte jeg dig jo at der allerede var en del indlæg om indkøb af dette CA modul og i det forum jeg henviste til kunne du finde denne tråd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=4564

Du finder de andre tråde om DVB tunere her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=16

Du skal være sikker på at CA modulet passer til et Sony D3000 TV ellers vil det ikke virke. Jeg kan ikke lige se om den model du linker til gør det.
Af chrills
Jeg har det samme tv og har købt et CA-modul hos HifiKlubben til 599.-, det virker perfekt. Så vidt jeg kan forstå, så kan du ikke bruge et MPEG4 modul til noget, da tv'et ikke understøtter det. Der er dog nogle nye CA-moduler der kan konvertere MPEG4 til MPEG2 men jeg har valgt at vente med et sådan til den teknik bliver bedre udviklet. Håber at det kunne hjælpe dig.
- Christian