Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
Kan ikke se nogen grund til at det bare kører når det ikke bruges, også grundet at det koster på elregningen ingen grund at at den er større end nødvendigt.
Af Kirling
Du får bare en biograf følelse når man sætter sig foran en 98/100 tommer, det kan altså også noget.. det jo ikke fordi billedet er dårligt på qn80 jeg ved bare ikke om det er det vær at miste bio effekten mod det oled billede og det ved jeg godt i ikke kan svare på 😂 de gange jeg har set på et oled der må jeg indrømme at jeg bliver overrasket over hvor lækkert det står hver gang, de har bare aldrig været til at betale i en ok stor skærm - det er de så nu 🫣🫣
Af Kirling
Radiomanden skrev: 28 nov 2025, 16:34 Kan ikke se nogen grund til at det bare kører når det ikke bruges, også grundet at det koster på elregningen ingen grund at at den er større end nødvendigt.
Gider bare heller ikke have en skærm hvor man bekymrer sig om det køre i baggrunden eller ej - dét synes jeg alligevel er en deal breaker
Af henrik.yde
Ja, det er ikke nemt. Der er fordele og ulemper ved begge TV. Jeg mener nu godt at "biograf-feelingen" også kan være til stede ved 83 tommer. Men i sidste ende må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest for dig, størrelse eller kvalitet ??
Og det kan kun du svare på. 😀
Af Kirling
henrik.yde skrev: 28 nov 2025, 17:25 Ja, det er ikke nemt. Der er fordele og ulemper ved begge TV. Jeg mener nu godt at "biograf-feelingen" også kan være til stede ved 83 tommer. Men i sidste ende må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest for dig, størrelse eller kvalitet ??
Og det kan kun du svare på. 😀
Tak - i know 😂🫣🫣
Af Supergris
Én ting er billedkvaliteten, en anden ting er totaloplevelsen, og der skal man ikke undervurdere størrelsen.
Hvor grænsen går, varierer sikkert en hel del fra person til person, så der er ingen facitliste, desværre.
Kunsten er at finde en balance, hvor billedkvaliteten er tilstrækkelig god til, at man ikke ærgrer sig hver dag, man tænder for kassen...
Af Kirling
Supergris skrev: 28 nov 2025, 18:02 Én ting er billedkvaliteten, en anden ting er totaloplevelsen, og der skal man ikke undervurdere størrelsen.
Hvor grænsen går, varierer sikkert en hel del fra person til person, så der er ingen facitliste, desværre.
Kunsten er at finde en balance, hvor billedkvaliteten er tilstrækkelig god til, at man ikke ærgrer sig hver dag, man tænder for kassen...
Spot on…. jeg har en 98” tcl p745 pt.. tænker begge skærme er en kæmpe opgradering.. vil vildt gerne prøve et oled tv… håber bare ikke at jeg kommer til at fortryde at gå ned i størrelse, på den anden side er jeg også sikker på at jeg vil elske det billede på oled - konen kommer squ nok til at bestemme 🫣🫣
Af Kirling
Har fundet frem til at SAMSUNG 83" OLED TV TQ83S90D (2024) har WOLED.. synes der er lidt delte meninger om det.. Dog læser jeg at den faktisk er god hvis rummet kan være lidt lyst, men var det noget der gjorde i ville holde jeg fra den.
Af henrik.yde
Og hvad så? Stort set alle OLED paneler er WOLED, og LG fremstiller panelerne dertil. De få undtagelser er Samsungs QD OLED, og LGs tandem OLED, som indtil videre kun er i premium TV. Der sidder også et WOLED i mit Philips TV.
Af Kirling
henrik.yde skrev: 28 nov 2025, 21:00 Og hvad så? Stort set alle OLED paneler er WOLED, og LG fremstiller panelerne dertil. De få undtagelser er Samsungs QD OLED, og LGs tandem OLED, som indtil videre kun er i premium TV. Der sidder også et WOLED i mit Philips TV.
👍👍🙏
Af Kirling
Valget faldt på SAMSUNG 83" OLED TV TQ83S90D (2024).

Nu håber jeg ikke jeg mister bio følelsen 🫣 men var ned og kigge på s90f hvor de havde en qn80f ved siden af og den skærm i sf90f i 83” var simpelthen for lækker til jeg kunne vælge qn80f i 100”

Tak fo input 👍👍
Af henrik.yde
Tillykke med valget.