Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har fået et tilbud på at købe Samsung S85D 55” for 4500 kr. det er et demo tv, så jeg kan ikke teste det før køb.

Er det (for) risikabelt at købe et OLED der har stået som demo?

Og hvordan er Samsungs garanti i forhold til burn ins på den model?

Tænker prisen taget i betragtning giver det næsten ikke mening ikke at købe det. Men ville lige høre jeres besyv
Ja, der er en vis risiko ved det. Et OLED TV der har stået tændt i mange timer, sikkert med "overpumpede" farver i demo-mode. Der findes dog en servicemenu hvor man kan se hvor mange timer panelet har kørt/været i gang. Mht til garanti er der vel 2 år, men de nærmere betingelser burde forhandleren jo kunne svare på. Et nyt TV af samme model kan fåes for ca 7000,- kr. Og hvis ikke det absolut skal være Samsung, så ligger priserne på et nyt OLED vel fra ca 7500,-kr og opefter pt.
Jeg vil sige lige for tiden hvor det er 2025 modeller mange har fokus på fordi der ikke rigtig er flere 2024 modeller tilbage, er 4.500 kr for 2024 55" OLED en lav pris. Men jeg vil gerne påpege at det ikke er en super duper røverpris feks er en sprit ny 55" LG B4, set til 5.500 kr, som er i samme klasse. Jeg kan ikke lige huske hvad det billigeste man har set s85d til.
Det er bare så du lige har det med og ikke lader dig narre af sælgerens førpriser, og tror at det er tilbud man livsnødvendigt ikke bør gå glip af.
Du har samme 2 års reklamationsret som hvis den havde været ny, ingen forskel der.
Men ellers tænker jeg vel at ved demo tv skal du have samme overvejelser som ved alle andre brugte varer.
Hvis du har kigget på TV'et og du kan lide hvad du ser, er det jo oplagt at prøve at få den til lidt lavere pris det kunne være en plov eller hvor meget du "tør". Den skal jo heller ikke ende på lossepladsen fordi det har været en demomodel.

Jeg ved intet om Samsung tilbyder noget ekstra garanti udover den 2 årige reklamationsret.
Havde nemlig også kigget meget efter B4. Men det er udsolgt alle steder til de 5500 ish. Og jeg tror ikke de får det igen.

Tak for svar. Tror jeg henter det hjem og prøver. Så må jeg kigge på hvor mange timer det har kørt og gøre op om det skal returneres
Nu er det hentet. Og der er ikke nogen tegn på burn ins

Dog kan jeg se, at det har kørt 7146 timer panelet. Er det meget kritisk til 4500 kr?

Nu ser jeg lige hvad power kommer med i morgen af pris på deres b5 også
Måles de timer ud i døgn, så er det lige under 73. Så det er en del timer om dagen.
Antal af drift timer 1746 der er 24 timer i et døgn, 1746 divideret med 24 er 72,75
Du har sgu ret har ikke set ordentligt efter, det giver jo så er helt andet resultat, det er så f.eks omkring 10 timer om dagen i 2 år.
Det er et godt brug Demo TV.
Non-stop i 300 dage... svarer vel til 4-8 års brug for de fleste. Den havde jeg ikke givet mere end et par tusinde for.

Sorry.

Normalt har man vel ikke fortrydelsesret på et demo-køb. Har du det?
Senest rettet af kronholm 25 nov 2025, 18:44, rettet i alt 2 gange.
kronholm skrev: 25 nov 2025, 18:10 Non-stop i 300 dage... svarer vel til 4-8 års brug for de fleste. Den havde jeg ikke givet mere end et par tusinde for.
Det er jo ikke givet at det er non stop, men tiden svarer til de knap 300 timer, som f.eks det jeg skrev 10 timer om dagen i lige ved 2 år. Hvilket det næppe kan være hvis det er en 2024 model.