Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Har søgt lidt her og der - men synes det er svært at finde nogle klare svar omkring Altibox streaming (på f.eks. Apple TV).

Er der nogle eksisterende (eller tidligere) kunder, der kigger med her - og som har lyst til at dele ud af lidt om f.eks.:

- Billedkvalitet, stabilitet osv?
- Deres kundeservice?
- Deres "prishistorik" - altså prisreguleringer?
- Andet relevant?
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Men de er jo store i Norden... og måske ikke så meget i DK (hvorfor jeg også graver) :)

Mht prisreguleringer, så tænker jeg, at det er hos alle. Så det må man jo nok bare leve med.

Det andet (kvalitet) er en anden størrelse...
Brugeravatar
Af Radiomanden
De er ikke store i Norden der er omkring 900.000 kunder tilsammen i Norge og Danmark. Som det kan læses, så er det primært vil Fiber udbydere i Jylland de kan fås, samt via Norlys.
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Der er jo reelt ikke nogle af os, der ved, hvor mange af deres 900.000 kunder/husstande, der også benytter tv-streaming - så om de er store i norden eller ej, det er nok mest af alt en relativ størrelse og en individuel tolkning (som heller ikke er så vigtig i forhold til dét, jeg forsøgte at finde viden om).

Det du skriver med fiberkunder i Jylland og Norlys, der er jeg ikke helt med på, hvad du mener.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er udover Norlys primært fiber udbydere i Jylland der tilbyder Altibox, bl.a Onefiber og Nordenergi, Energi Ikast. Jysk Energi, m.f. De tilbydes ikke på TDC Net, de har mange andre men ikke Altibox.
Altibox tilbyder også internet via coax-kabel, men det er deres lokale energiselskabspartnere, der leverer servicen på deres coax-netværk. Du kan undersøge, om Altibox er tilgængelig på din adresse, ved at bruge deres hjemmeside eller tjekke de lokale samarbejdspartnere, som f.eks. Norlys eller Thy-Mors Energi.
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Jeg har selvfølgelig undersøgt, om jeg kan få Altibox - det gjorde jeg inden, jeg skrev mit første indlæg...

Men! For at vende tilbage til mit oprindelige indlæg - er der nogle, der har erfaringer med Altibox:

- Billedkvalitet, stabilitet osv?
- Deres kundeservice?
- Deres "prishistorik" - altså prisreguleringer?
- Andet relevant?
Senest rettet af Gentleman Finn 26 nov 2025, 17:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
For nogle år siden var der her på forummet en oversigt angående bl.a med hensyn til Bitrate, på den stod Altibox til at have en bitrate mellem 2.5 - 11 Mbit/sec. kan ikke finde den på Forum længere har den kun på PCen.
Om de er blevet bedre/værre siden vides ikke.
Brugeravatar
Af KimKaos
Radiomanden for fanden sgu - Gentleman Finn spøger gentagende gange om der er nogen der har erfaring med Alitbox og gentagende gange opretter du et ævle-løs-indlæg der ikke indeholder nogle af de informationer han beder om.

Kunne du for pokker ikke bare for engangsskyld klappe kaje når du nu ikke har nogle relevante informationer

Finn de har pæne anmeldelser men på Trustpilot er der 16% et-stjerne reviews - det er lidt af et rødt flag i min bog - prøv at læse lidt indlæg der og se om der er mere info
Brugeravatar
Af Lljensen
Har brugt Altibox et par år. Største plus er deres app til iOS/Apple tv. Meget solid platform, har også brugt Norlys og YouSee, og synes altibox er overlegen. God player - du kan spole i fx alle tv 2 / Viaplay sportskanaler - både live og i arkiv. Der kan man godt mærke, at det er den største norske spiller på markedet, og der er pumpet mange ressourcer i udviklingen af softwaren, så det bare spiller. Og super god billedkvalitet til live sport osv.
Periodisk var der dog lidt lidt problemer med billedkvaliteten der, gik et et niveau eller to ned - men det er der dog rettet op på.
De få gange jeg har haft behov af deres kundeservice har jeg været tilfreds med behandlingen
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Now we are talking - tak for et informativt svar, Lljensen!

Det med Apple TV appen lyder især lækkert.
Jeg har brugt Norlys på Apple TV - og synes de har en smart detalje med, at man kan få et stream-preview i et lille vindue, inden man trykker sig ind på den respektive kanal. Det er dog ikke en afgørende faktor i mit kommende valg.

Og enig, KimKaos - det med de 16% på Trustpilot er måske lidt et rødt flag... omvendt hvis man sammenligner f.eks. Altibox med Yousee og Norlys derinde, så er det pludseligt et meget lille rødt flag (ved godt det er svært at sætte det op på den måde - but still).
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Lljensen skrev: 26 nov 2025, 15:01der er pumpet mange ressourcer i udviklingen af softwaren, så det bare spiller.

De få gange jeg har haft behov af deres kundeservice har jeg været tilfreds med behandlingen
Har du insider-viden ifht ressource-forbrug på deres software udvikling? Eller har de meldt noget ud om det løbende?

Nysgerrighed: hvad har du haft brug for deres kundeservice til?
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
796 visninger og kun én person har skrevet som værende Altibox-kunde - det er alligevel vildt. Er der virkelig ikke andre Altibox kunder herinde?

Well, måske det også kan tolkes som om, at produktet bare ikke er særlig populært. Så den vej rundt, bliver jeg måske i virkeligheden klogere.

Havde håbet at høre lidt mere fra dig @Lljensen - nu hvor du har gjort dig ulejligheden at oprette dig som helt ny bruger for at svare på mit indlæg...synes jo det er rigtig relevante input, du kommer med; især fordi det lyder som om, at du har lidt insiderviden……….