Til al snak om Android TV og Gogole TV - Google's styresystem til TV-skærme og mediebokse

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Nu har jeg prøvet ALT! Eller næsten, for jeg håber, at I kan pege mig i retning af det, jeg ikke har prøvet endnu.

For ca. 2 måneder siden begyndte Disney at hakke med en frekvens på 1-2 Hz. Det er meget synligt! Det skete omkring den tid, hvor jeg nedgraderede fra Premium til Standard, men om det er derfor eller pga. en opdatering i appen eller Google TV, ved jeg ikke.
Det sker kun med Disney, ikke med HBO og DR. Og det sker heller ikke hvis jeg chromecaster fra Disney appen på min mobil.

HW:
Samsung S90C 65"
Chromecast med Google TV 4K

Jeg har prøvet at:
- Genstarte
- Geninstallere Disney appen
- HDMI ud og ind igen (løsning i en anden tråd)
- Ændre alle mulige indstillinger i Google TV med opløsning, billedfrekvens, HDR, autoskift til og fra osv... Men der er selvfølgelig stadig mange flere kombinationsmuligheder at gå igennem...

Er det nogen, der har nogle gode ideer til, hvorfor det sker, og hvad løsningen kunne være?

Mvh Frank
Jeg har haft Samsung tv i over 30 år, jeg afmonterede min ultra cast for ca. 12 år siden ikke nødvendigt med en cast i de TVs…
Hvad menes der med, at Disney hakker med en frekvens på 1-2 Hz?
Hz er jo enheden for antal svingninger pr. sekund, så hvis det hakker 1-2 gange i sekundet, må det ligne et stort hakkeri!

JornH, hvilken enhed er det, du omtaler som "ultra cast?
Hvis det var en Chromecast Ultra, så kom den først på markedet i 2016, som jo ikke passer med, at du afmonterede den for ca. 12 år siden?

Det ser ud til, Samsung S90 C er nyder godt af at slå Samsung TV Plus fra, hvilket frigiver flere kræfter til at afspille video:

"I've owned 3 Samsung OLEDs already, and disabling Samsung TV Plus has dramatically improved performance on all of them. To do this, you would hold the select button on the app in the home screen, hit remove, and then it will give you a Disable option and remove the rows of suggested shows from the home screen. Obviously not an option if you actually use that app, but that's what cripples performance of the TV for some reason."

Der er også en mulighed for at nulstille cachen:

"Clear App Cache and Data on your Samsung TV.
1 Choose Support and then Device Care.
2 Select Manage Storage.
3 Choose an app and then View Details.
4 Here you can select Clear Data and Clear Cache for the chosen app."