Til al snak om Android TV og Gogole TV - Google's styresystem til TV-skærme og mediebokse

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har Thomson GoCast 150 liggende. Den er meget lig Chromecast. Jeg synes ikke, at det er en opgradering (stadig ret svag hardware), så mit råd vil være at beholde jeres Chromecast.

En opgradering vil være Google TV Streamer boksen, men den er jo noget dyrere og jeg synes faktisk heller ikke, at den er merprisen værd med tanke på hardwaren deri.
Jeg har været glad og tilfreds med min Chromecast. Jeg har dog en bedre oplevelse med Google TV som bedre er i tråd med min gamle flow TV oplevelse.

Overblikket er der lige for næsen af mig og det er nemt at bruge. Da jeg også har fornøjelsen af IPTV er Google TV som skabt til det.

Der er stadig øjeblikke hvor min Chromecast kommer i god anvendelse. Bla. er der visse af DR'S programmer som ikke kan vises ved TV'ets egen applikation men kun ved at anvende min Chromecast.

Jeg har også forsøgt med Amazon firestick men Google TV er præcis hvad jeg ønsker at få ud af måden jeg bruger mit TV.
Jeg har ikke brugt en alm. cast i de sidste ca. 12 år, men har testet en Google TV Streamer, som ikke kunne bruges til min Fire TV, selv om andre nok kan bruge den, så skal man have noget andet vil jeg foreslå en Nokia medie boks 8010, hvis de stadigvæk kan skaffes… Caster kan jo heller ikke købes mere…
Ja der er en del af de film/serier som er på DRTV som er DRM beskyttet, det kan et TV ikke vise, så derfor er det nødvendigt med en extern afspiller.
Fire TV er ikke så meget værd, der er ikke nogen danske App's udover You See Play, der dog en stor opgradering på vej, om det vil gøre den platform mere anvendelig i vores region må afventes.
@JornH. Det lyder underligt at du ikke kan bruge Google Streameren på dit TV med Fire TV, der er på ingen måder problemer med at bruge den på mit Panasonic, den kører som den var integreret i TVet. Hvad er det specifikke problem med den.?