Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af chboela
Jeg er typen der kun køber nyt fjernsyn hvert 7-8 år så er altid noget outdated på viden.
Mit nuværende er et LG 55" C8.
Kravet til det nye er igen et 55" da der fysisk ikke er plads til et større. Samtidig skal det været et Samsung, da kanalerne skal kunne afspilles via Norlys play app'en.

Der er flere hvad jeg tror er fornuftige tilbud pt på diverse modeller.

Hvilket skal jeg vælge i prisklassen op til 12.000 kr?

Det bruges udelukkende til at se film og flow tv
Af PeterD
chboela skrev: 22 nov 2025, 16:41 ...Samtidig skal det været et Samsung, da kanalerne skal kunne afspilles via Norlys play app'en.
Kan det virkelig passe at LG ikke kan bruge Norlys play Appen ??

Det lyder da helt grotæsk !!

Utroligt at nogle af de bedste skærne ikke kan bruge en app så man ikke kan få det, måske, bedste !!

Haloooooooo Nordlys !!!??

Bestemmer I hvilke mærker af tv der skal sælges !? :s
Af JornH
Man kan bruge Norlys appen på alle Google tvs
Brugeravatar
Af Radiomanden
PeterD skrev: 22 nov 2025, 22:36
chboela skrev: 22 nov 2025, 16:41 ...Samtidig skal det været et Samsung, da kanalerne skal kunne afspilles via Norlys play app'en.
Kan det virkelig passe at LG ikke kan bruge Norlys play Appen ??

Det lyder da helt grotæsk !!

Utroligt at nogle af de bedste skærne ikke kan bruge en app så man ikke kan få det, måske, bedste !!

Bestemmer I hvilke mærker af tv der skal sælges !? :s
Norlys Play-appen er til
Samsung TV modeller fra årgang 2019 og Tizen 5 styresystem eller nyere.
Af G80
chboela skrev: 22 nov 2025, 16:41 Jeg er typen der kun køber nyt fjernsyn hvert 7-8 år så er altid noget outdated på viden.
Mit nuværende er et LG 55" C8.
Kravet til det nye er igen et 55" da der fysisk ikke er plads til et større. Samtidig skal det været et Samsung, da kanalerne skal kunne afspilles via Norlys play app'en.

Der er flere hvad jeg tror er fornuftige tilbud pt på diverse modeller.

Hvilket skal jeg vælge i prisklassen op til 12.000 kr?

Det bruges udelukkende til at se film og flow tv
Hvad er årsagen til du ønsker nyt TV?
Hvad er der "galt" med dit nuværende TV?
Af Beckham
Det er aldrig en super god ide at købe et fjernsyn på baggrund af en given app. Slet ikke når du har dit fjernsyn så længe som du, så er der en rimelig chance for at appen stopper med at fungere på dit tv i den periode. Bedre bare at købe en streaming boks ved siden af.
Af Supergris
PeterD skrev: 22 nov 2025, 22:36 Det lyder da helt grotæsk !!

Du kan få al det tæsk, du har lyst til, mens du står på Lofoten og kigger op på Nordlyset.

Der er også en mulighed for, det er Samsung, der har det bedste?

Er det på grund af appen, du ønsker at skifte TV?
Hvis du er vant til OLED, vil jeg anbefale dig at blive i denne boldgade. Hvis det skal være Samsung, er det begrænset hvor mange modeller, der er at vælge imellem, så bare hold øje med priserne på dette og sidste års modeller...
Brugeravatar
Af chboela
Beckham skrev: 23 nov 2025, 10:41 Det er aldrig en super god ide at købe et fjernsyn på baggrund af en given app. Slet ikke når du har dit fjernsyn så længe som du, så er der en rimelig chance for at appen stopper med at fungere på dit tv i den periode. Bedre bare at købe en streaming boks ved siden af.
Den holdning må du gerne have, men det kommer ikke til at ske. Jeg er færdig med streamingbokse
Brugeravatar
Af chboela
Supergris skrev: 23 nov 2025, 13:02
PeterD skrev: 22 nov 2025, 22:36 Det lyder da helt grotæsk !!

Du kan få al det tæsk, du har lyst til, mens du står på Lofoten og kigger op på Nordlyset.

Der er også en mulighed for, det er Samsung, der har det bedste?

Er det på grund af appen, du ønsker at skifte TV?
Hvis du er vant til OLED, vil jeg anbefale dig at blive i denne boldgade. Hvis det skal være Samsung, er det begrænset hvor mange modeller, der er at vælge imellem, så bare hold øje med priserne på dette og sidste års modeller...
Det er faktisk pga app'en hvor tåbeligt det end kan lyde. Jeg har Norlys i sommerhuset hvor signalet leveres via et godt gammeldags kabel (da sommerhuset udlejes accepteres det ikke at det sker via streaming). Derfor har jeg siden Norlys (den gang Stofa) lancerede deres boks haft en sådan stående hjemme og derfor kunne se fjernsyn hjemme uden ekstra omkostninger på det abonnement som jeg har i sommerhuset. Dog er det en kendt sag at den boks fra Stofa/Norlys er noget skrammel og den kan derfor heller ikke længere bestilles. Boksen er ved at være noget ustabil, så nu skal Norlys app'en i spil og dermed et Samsung fjernsyn.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det mest omfattende TV OS er uden tvivl Google TV, det der nok kommer tættest på er Web OS.
Så længe de virker er det OK, en extern enhed har dog længere levetid.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Supergris skrev: 24 nov 2025, 15:38
chboela skrev: 24 nov 2025, 10:08så nu skal Norlys app'en i spil og dermed et Samsung fjernsyn.
Det ser umiddelbart ud til, at Norlys-appen"Norlys Play"
også virker på TV med Google/Android:
Den har være i Play Butik i en del tid.