Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

vi er på jagt, efter et nyt TV til vores nybyggede anneks.
Konen sværger mest til Samsung, så det skal helst være det mærke.

Vi skal bruge TV'et til at streame fra diverse platforme og så bliver der nok sat en Xbox op til noget gaming.

Har i nogle gode idéer til hvilket TV, vi bør vælge ? :)
Er det ikke på tide at du denne gang prøver/vælger Samsung OLED? Det skulle vel være muligt at fiske sådan et ind i 65" eller 77" S85, S90 til 10-13.000 kr i de kommende uger. TV salget er ved at varme op til tilbud. Så er ikke det bedste tidspunkt at købe men er det bedste tidspunkt at finde ud af hvad man vil inden tilbudene rammer, så man ikke får lavet et impulskøb eller får købt det "forkerte" TV fordi man falder for et "godt" tilbud.
Hvis jeg var dig ville jeg overbevise både mig selv og din kone om at vi vælger det TV som tilbyder det bedste tilbud og hvis det bliver Samsung der gør det, så fint. Du kan nemt komme til at spare mange penge ved at være åben for alle mærker.

65" eller 77"
Samsung OLED S85F, S90F
Panasonic OLED Z80B, Z90B
LG OLED B5, C5
Philips OLED 760, 810
Senest rettet af G80 13 nov 2025, 18:15, rettet i alt 1 gang.
G80 skrev: 12 nov 2025, 05:30 Er det ikke på tide at du denne gang prøver/vælger Samsung OLED? Det skulle vel være muligt at fiske sådan et ind i 65" eller 77" S85, S90 til 10-13.000 kr i de kommende uger. TV salget er ved at varme op til tilbud. Så er ikke det bedste tidspunkt at købe men er det bedste tidspunkt at finde ud af hvad man vil inden tilbudene rammer, så man ikke får lavet et impulskøb eller får købt det "forkerte" TV fordi man falder for et "godt" tilbud.
Hvis jeg var dig ville jeg overbevise både mig selv og din kone om at vi vælger det TV som tilbyder det bedste tilbud og hvis det bliver Samsung der gør det, så fint. Du kan nemt komme til at spare mange penge ved at være åben for alle mærker.

65" eller 77"
Samsung OLED S85F, S90F
Panasonic OLED Z80B, Z90B
LG OLED B5, C5
Philips OLED 760, 810, 910

Jeg har lige set det Samsung OLED S85F du nævner til 14777. Er det ikke en ret god pris ?
Det er jo noget over dit budget på 10.000 kr. Min mening var ikke at anbefale dig at gå over dit budget. Men det bestemmer du jo selvfølgelig selv. De 10-13.000 var bare et eksempel til at have lidt luft over sit budget med den tanke at det ville være ærgeligt at gå glip af et super godt tilbud til feks 11.000 kr. eller hvis du skulle blive fristet af 77" til en lidt højere pris.
Men jeg har nu fundet 77" S90F til 14999 kr fra på mandag i Elgiganten. Det er lidt bedre end S85F. Men jeg synes du skal give den kommende tid en chance for tilbud og ikke forhaste, det er først lige startet. Så kan du også tænke lidt over om du i virkeligheden vil bruge flere penge eller om du skal holde fast i de ca. 10.000 kr og størrelse på TV. Så man ikke får brugt markant flere penge end først ønsket. Der vil være en del der jagter det samme som dig her på flatpanels og der vil sandsynligvis være potentiale for bedre tilbud end de første tegn.
Jeg vil også gerne lige påpege at selv om der forventes gode tilbud i disse tider til black friday, er det jo ikke røverpriser. Man vil se disse tilbud igen og igen og sandsynligvis også til lavere priser længere ind i det nye år. Bare at man lige har det med i tankerne.

De mærker jeg har skrevet med laveste modelnavn til højere modelnavn er direkte sammelignelige i de forskellige mærker. Feks er samsung s85 direkte sammenlignelige med LG B5 og S90 med LG C5 og de andre mærker.
Der er selvfølgelig også topmodeller som jeg har udelukket fordi de kommer til at overgå dit budget der hedder 65" 10.000 kr. feks Hos Samsung hedder det S95F.
G80 skrev: 13 nov 2025, 05:16 Det er jo noget over dit budget på 10.000 kr. Min mening var ikke at anbefale dig at gå over dit budget. Men det bestemmer du jo selvfølgelig selv. De 10-13.000 var bare et eksempel til at have lidt luft over sit budget med den tanke at det ville være ærgeligt at gå glip af et super godt tilbud til feks 11.000 kr. eller hvis du skulle blive fristet af 77" til en lidt højere pris.
Men jeg har nu fundet 77" S90F til 14999 kr fra på mandag i Elgiganten. Det er lidt bedre end S85F. Men jeg synes du skal give den kommende tid en chance for tilbud og ikke forhaste, det er først lige startet. Så kan du også tænke lidt over om du i virkeligheden vil bruge flere penge eller om du skal holde fast i de ca. 10.000 kr og størrelse på TV. Så man ikke får brugt markant flere penge end først ønsket. Der vil være en del der jagter det samme som dig her på flatpanels og der vil sandsynligvis være potentiale for bedre tilbud end de første tegn.
Jeg vil også gerne lige påpege at selv om der forventes gode tilbud i disse tider til black friday, er det jo ikke røverpriser. Man vil se disse tilbud igen og igen og sandsynligvis også til lavere priser længere ind i det nye år. Bare at man lige har det med i tankerne.

De mærker jeg har skrevet med laveste modelnavn til højere modelnavn er direkte sammelignelige i de forskellige mærker. Feks er samsung s85 direkte sammenlignelige med LG B5 og S90 med LG C5 og de andre mærker.
Der er selvfølgelig også topmodeller som jeg har udelukket fordi de kommer til at overgå dit budget der hedder 65" 10.000 kr. feks Hos Samsung hedder det S95F.
Tak for dine gode råd, det er meget brugbart når man ikke har så meget forstand på det :)
Som svar vedr. Samsung, man finder en god butik og køber en Samsung smart tv til de 10.000… her har vi kun et Føtex, der kan de fåes fra 3700 kr og op.
JornH skrev: 14 nov 2025, 00:45 Som svar vedr. Samsung, man finder en god butik og køber en Samsung smart tv til de 10.000… her har vi kun et Føtex, der kan de fåes fra 3700 kr og op.
What...Man kunne jo evt bestille på nettet , og få det leveret.Du skriver faktisk , at hvor du bor kan man kun købe et tv i Føtex...ikke det bedste råd..
MVH