Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
Jeg har et sommerhus som bruges april til oktober incl.
Det udlejes kun i perioden maj til september.

Jeg er lidt træt af at betale dyre internet og tv abo., men er nødt til at have det til lejerne.
D.v.s. de 5 mdr. hvor det udlejes.
Derudover kan jeg godt selv styre det via streaming fra tlf.

Tænkte egentlig på at købe en 4G router hos yousee til 119 kr. mdr.
Men så ville lejere vel skulle streame.
Det skal de helst ikke. Det skal bare virke med tænd TV og skift kanal.

Så jeg er vel tvunget til at abonnere på en løsning som jeg har nu hos Norlys, hvor de leverer en boks som både er TV boks og router?

Der er vist også nogle der tilbyder vinterpause for mdr. gebyr.

Nogen gode ideer?
Af Provinsen
Godmorgen.
Hvis du overvejer en mobil bredbånds løsning. Så er det ihvertfald vigtigt, at du undersøger hvor god mobildækningen er i det pågældende område. Hvis der er langt i mellem masterne, så vil det højst sandsynligt ikke fungere. Prøv evt på Yousee s hjemmeside at indtaste adressen, under den rubrik der hedder Mobilt internet. Eller spørg i den nærmeste butik.
Mvh Provinsen.
Af koden
Du har fuldstændig ret og det havde jeg tjekket.
Fint signal til 200 Mbit på Fanø hos yousee.

Vil dog sige at jeg i sommers købte 3 mobil router til min sn som bor midt i Bagsværd.
Virkede overhovedet ikke selvom 3 dækningskort sagde det gjorde.

Skiftede til eesy og så var der signal.
Af koden
jeg tror det bliver en 4G mobil router fra yousee til 119kr. mdr.
Kan pauses 6 mdr.

En chromecast med googleTv den med fj.betj.
Et TV abo. fra en eller anden udbyder som jeg opsiger hver oktober og genkøber april

:-)
Af koden
MoreTV har en 148 kr. TV pakke. Så går jeg fra 9000 kr året til 1600 kr. om året i alt... men får sådan set det samme ud af det.
Chromecasten har jeg allerede.
Brugeravatar
Af Radiomanden
koden skrev: 14 nov 2025, 13:35 jeg tror det bliver en 4G mobil router fra yousee til 119kr. mdr.
Kan pauses 6 mdr.

En chromecast med googleTv den med fj.betj.
Det er ikke sikker at den kan fås længere, den er afløst af denne.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... ote/817375
Af JornH
koden skrev: 14 nov 2025, 13:49 MoreTV har en 148 kr. TV pakke. Så går jeg fra 9000 kr året til 1600 kr. om året i alt... men får sådan set det samme ud af det.
Chromecasten har jeg allerede.
Du behøver ingen cast til Moretv, det er enten med en boks eller direkte på TVet… men det er ren Streaming…
Brugeravatar
Af Radiomanden
koden skrev: 14 nov 2025, 13:35 jeg tror det bliver en 4G mobil router fra yousee til 119kr. mdr.
Du kommer ikke langt med kun 30 Gb forbrug på en måned, medmindre det bruges sparsomt så er det brugt inden der er gået 14 dage, sandsynligt hurtigere. På ferie i sommers i en uge der brugte jeg 12 Gb og der blev ikke set meget, udover nyheder var det nogle enkelte serie afsnit.
Af koden
helt korrekt... de 30 Gb er for lidt.
Så jeg skal op og have nok GB da mine lejere jo ikke skal løbe tør for data :-)
Så de 1600 bliver nærmere 2000kr.

Moretv pauser man bare til 0 kr og starter igen til april.
Download ministra app til chromecast TV som man kan finde på den blå avis fra 400 eller købe den der er linket til. Jeg har selv flere af den første.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du skal ikke under 500 Gb/måned forbrug. Bedst vil nok være 4G med fri Data Kr.1400 for 6 Måneder.
Brug gæstenetværk til lejerne, med det kan man ikke få adgang til at ændre på noget i Routeren.
Af G80
Har du snakket med Norlys om dit "problem"? Er de det eneste selskab der kan levere fastnet internet?
Jeg kunne da godt forestille mig at de kunne være interesseret i at tilbyde dig en "billigere" løsning frem for at du finder en anden udbyder mobilløsning. For hvis det er kabel/fiber internet som jo er fri data ville det jo være at foretrække frem for mobilløsninger. jeg tænker at det jo ofte kun er noget man vælger hvis man har ringe eller ingen muligheder for kabel/fiber internet.
Man kan jo prøve at tænke en anden løsning med kabel tv kanaler og tv app streamingløsninger afhængig af ens behov. Men kabel/fiber internet ville jeg holde fast i og så ringe til dem og forklare at jeg kun skal bruge det 6 mdr. om året. Om så det kræver at man siger det op og opretter igen hver 6. mdr. eller du får lov til at beholde modemmet med en slags pauseløsning kan man jo spørge om. I så fald vil du kunne halvere prisen om året.
Men jeg ville gå efter den billigste løsning og laveste hastighed, de vil sandsynligvis prøve at holde prisen lidt oppe med produkter du ikke har behov for.
Hvis det er muligt har man jo ikke brug for mere end 50-100mbit for TV streaming og surfe internet på telefonen og bærbar computer samtidig.
Af JornH
Norlys er billigere end Yousee pt. men det koster 199 kr pr måned i 6 måneder hos Norlys.
Af G80
koden skrev: 15 nov 2025, 14:15 G80 du har helt ret og jeg havde også tænkt mig at give Norlys chancen.
Har bare min tvivl.. men vi må se.
Jeg tænker at du altid kan få det ned på halv pris om året, i forhold til hvad du har nu, hvis du opsiger og opretter igen hver 6. mdr, det skal de da ikke bestemme, men du skal bare lige sikre dig at der ikke sniger sig oprettelses gebyr ind eller i hvert fald være indforstået med hvor meget gebyret er hvis der er.
Spørgsmålet er nok mere om du kan få lov til at beholde modemmet som en pauseløsning, så du slipper for at aflevere det hver gang. Men det er vel heller ikke et problem hvis du ikke kan få lov til at beholde det. Men er selvfølgelig bedre med en aftalt pauseløsning så du ikke skal tænke på det hver 6. mdr, med at oprette og modtage modem og opsige og aflevere modem. Men gør vel ikke noget at man arbejder lidt for det for at spare penge.
Og det andet spørgsmål er om du kan gøre det billigere end halv pris afhængig af hvilke produkter og løsninger du vælger og hvilke hastigheder de tilbyder. Det behøver jo ikke skal være den dyreste 1000/1000 mbit, men feks 100mbit hvis det tilbydes til en lavere pris.

Men du kan jo også prøve det andet med mobilbredbånd og se om det fungere for dig.
Bare pas på dine gæster ikke stikker af pga dårlig service :)
men det kan fixes med en citronmåne som også er billig.