Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Anmeldelsen af Panasonic Z95B er online. Den afløser Z95A som Panasonics topmodel. Z95B har fået nyt OLED-panel (RGB Tandem) og helt nyt design. Den findes nu også i 77". Den har FireTV.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1762838707

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Jeg springer lige ind og beklager endnu engang de manglende Calman-målinger i denne anmeldelse. Jeg sad næsten bogstaveligt og lavede billederne klar, da maskinen crashede og ødelagde bootsektor og de filer der var gang i. Selvom jeg fik hevet Calman-filerne ud via en USB-caddy, så melder nyinstallationen at filen er korrupt og nægter at starte før den får lov at dumpe den :(
"Den ene af de to HDMI 2.1 er desværre stadig forbeholdt HDMI-ARC, men købere af Z95B er forhåbentlig mindre interesserede i at bruge et eksternt lydsystem, så det kan måske tilgives."

Der menes vel MERE interesserede.?
Jeg sidder med mit 5 år gamle Panasonic HZ1000 og vil egentlig gerne købe en ny model, men har lidt svært ved at retfærdiggøre det over for mig selv. Jeg savner den spokegørende forbedring på de nye tv.

Den forbedrede lysstyrke er vel den eneste helt store forskel.
OleA skrev: 11 nov 2025, 17:34 "Den ene af de to HDMI 2.1 er desværre stadig forbeholdt HDMI-ARC, men købere af Z95B er forhåbentlig mindre interesserede i at bruge et eksternt lydsystem, så det kan måske tilgives."

Hvis lyden er god, så er det vel næppe relevant med noget externt.
OleA skrev:"Den ene af de to HDMI 2.1 er desværre stadig forbeholdt HDMI-ARC, men købere af Z95B er forhåbentlig mindre interesserede i at bruge et eksternt lydsystem, så det kan måske tilgives."

Nej? Det må formodes at man køber et Z95B fordi man er ude efter lydsystemet og dermed ikke vil have det sat til en soundbar eller et anlæg via HDMI-ARC. Dvs. man er mindre interesseret i at bruge ekstern lyd. Og så vil man have 2x HDMI 2.1 til rådighed for andre eksterne enheder såsom spillekonsoller.
Min Panasonic forhandler siger man ikke kan få TV 2 Play på et Fire tv, men det kan man vil godt ifølge jeres tabel Rasmus har linket til engang?
Der er ikke TV2 Play på Fire TV, men for ikke så længe siden kom der You See Play på det.