Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Jønk
Hej alle.
Jeg skal nyt tv til stuen, da konen synes vores 65 " Samsung købt i 2024 er for småt og derfor ryger ind i soveværelset.

Jeg søger derfor inspiration. Jeg er egentlig ret glad for samsung og deres brugerflade. Jeg har også samsung soundbar som jeg synes det nuværende tv spiller godt sammen med.

Jeg har derfor haft øjne på følgende tv som er linket nederst i indlægget.

Hvad tænker i andre? er det bedre indenfor prisen? Skal jeg muligvis vente til black friday? Jeg ser mest af alt sport, men kan selvfølgelig også se film/serier uden at være den store filmnørd :D

Jeg har ikke det store lysindfald i stuen, men jeg er heller ikke en der slukker alt lyset, så snart jeg skal se film/serier

https://www.computersalg.dk/i/9531983/s ... 55ADA84F0A
Brugeravatar
Af KimKaos
Om 5 min. er det BF så i den kommende tid vælter det ind med tilbud

Hvis dig, og fruen vil have toppen af poppen så vælg et OLED - i en semimørk stue som jeres og når det er sat korrekt op så slå det alt I før har set og der vil gå mange år før ægteviven kræver nyt

Gå ud og kik på nogle modeller og om små 14 dage begynder det at vælte ind med tilbud
KimKaos skrev: 30 okt 2025, 10:59 Om 5 min. er det BF så i den kommende tid vælter det ind med tilbud

Hvis dig, og fruen vil have toppen af poppen så vælg et OLED - i en semimørk stue som jeres og når det er sat korrekt op så slå det alt I før har set og der vil gå mange år før ægteviven kræver nyt

Gå ud og kik på nogle modeller og om små 14 dage begynder det at vælte ind med tilbud
Bortset fra hvis der sker fejl på TV'et :) Jeg har haft 3 OLED tv og de er alle 3 defekte lige efter de to år er gået.
De to fik jeg dækket på min elektronikforsikring, men mit nuvæende står defekt i udestuen og er kaput efter lidt over 4 år.

Jeg tør næsten ikke købe et OLED igen pga så dårlige erfaringer med holdbarheden. Jeg er ellers meget lun på et 77" G5 her til BF. Men til cirka 20.000 kr er det sku for dyrt hvis det dør efter maks 4 år.

Derfor er jeg også lidt på udkig efter måske netop TCL C855 i enten 75 eller 85 tommer.
Af Lars K
Omvendt kan man sige at der også er mange OLED der har kørt problemfrit i mange år deriblandt mit eget tidligere LG CX. Derfor er det selvfølgelig træls at man oplever det men synes ikke man skal afskrive det helt pga mandagsmodeller.

Så vil jeg godt lige tilføje at du er en heldig mand siden du har en kone der synes at 65" er for småt og ovenikøbet gerne vil have det i soveværelset!
Det er lidt af en sjældenhed 😂
Lars K skrev: 31 okt 2025, 13:44 Omvendt kan man sige at der også er mange OLED der har kørt problemfrit i mange år deriblandt mit eget tidligere LG CX. Derfor er det selvfølgelig træls at man oplever det men synes ikke man skal afskrive det helt pga mandagsmodeller.
Korrekt, men jeg har haft tre styks som blev defekte.
Det første var godt nok for 8-9 år siden, det fik massiv burn in og mørk skygge i hele bunden af skærmen.
Nummer to fik to store skygger lodret ned i midten af skærmen og mit tredje er lige gået dødt og vil slet ikke tænde op.
Brugeravatar
Af KimKaos
Det er uheldigt at du bliver ramt igen og igen med problemer med OLED TVs så jeg forstår godt du er tilbageholdende med at prøve igen - men for fanden billedkvaliteten på LGs G-modeller er møglækker - Jeg syntes du skal give det en chance mere og så hoppe på en G4/G5 model - TCL når simpelthen ikke en G´er til sokkeholderne
Af LarsCJ
Hvis 65" er for småt, så virker 77" ikke som den store opgradering.
https://www.displaywars.com/65-inch-16x ... -inch-16x9

Så hvis det især er størrelsen, som spiller en rolle, er det så ikke bare at gå direkte til et 98"

Kunne fx være TU98DU9005 - som næppe et top notch - men til gengæld er stort og inden for dit budget (hos bl.a. Gigapro).
Af PeterD
LarsCJ skrev: 31 okt 2025, 17:28 Hvis 65" er for småt, så virker 77" ikke som den store opgradering.

Så hvis det især er størrelsen, som spiller en rolle, er det så ikke bare at gå direkte til et 98"

Kunne fx være TU98DU9005 - som næppe et top notch - men til gengæld er stort og inden for dit budget (hos bl.a. Gigapro).
Uha...

LCD og 98"...

Risiko for "Dirty Screen effect", uens bag belysning..

Også svært at jonglere ned fra væggen hvis der skulle komme problemer ?

Vent og se hvad BF kan tilbyde, men du skal lige checke marked og ikke gå hjem med den første selvom den er attraktiv
Brugeravatar
Af IT-Bruger
PeterD skrev: 31 okt 2025, 23:37 Uha...

LCD og 98"...

Vent og se hvad BF kan tilbyde, men du skal lige checke marked og ikke gå hjem med den første selvom den er attraktiv
Jønk -
Tag dig ikke af PeterD, han får altid en hjerneblødning når et Samsung TV bliver foreslået. Desværre lider manden af en uhelbredelig allergi overfor ordet Samsung :((

PeterD -
Har du ejet eller prøvet dette tv?
Hvor har du læst at dirty screen effect og uens belysning på lige dette tv adskiller sig andre 98" tv?
Har hurtigt skimtet de første reviews der kom op ved søgning og intetsteds kommer disse 'svagheder' op under minusser. Derimod så ved vi alle at man giver afkald på mange features, som de allermest hotte tv har, når man vælger et 98" i prisklassen <30K. I flere tests nævnes at det generelle billede er rigtigt fint og især dets underholdningsfaktor er stort hvis netop underholdning, sport og gaming er i fokus.

Det er da under bæltestedet at nævne at et 98" tv
"er svært at jonglere ned fra væggen hvis der skulle opstå problemer"
Er det en påmindelse du som standard altid nævner når talen kommer på tv der er 98 tommer og derover?
Af PeterD
Hvorfor skal jeg altid forsvare mig når jeg nævner sydkoreas produkter ?

Jeg kan jo være pigeglad.
Det kan være det samme handler om Kina om et par år ?

Anyway nok om det.

Der bliver jo nævnt mange producenter så måske er det tid til at vælge noget andet end OLED men er der plads til 98"..?
Af JornH
Er man bange for LGs kun holder i 2-3 år, så køb et tv hvor de giver 5 års garanti, men LG er noget jeg aldrig ville købe, ud fra meldinger om dem, man kan få et godt Samsung til 15.000 kr nok især til BF udsalget
Undskyld - lidt OT..

Du kan - som jeg har gjort - smide "irriterende fanboys" på ignorelisten. Så slipper man for indlæg fra vedkommende! ;)
IT-Bruger skrev: 03 nov 2025, 01:22
PeterD skrev: 31 okt 2025, 23:37 Uha...

LCD og 98"...

Jønk -
Tag dig ikke af PeterD, han får altid en hjerneblødning når et Samsung TV bliver foreslået. Desværre lider manden af en uhelbredelig allergi overfor ordet Samsung :((

PeterD -
Har du ejet eller prøvet dette tv?
Hvor har du læst at dirty screen effect og uens belysning på lige dette tv adskiller sig andre 98" tv?
Har hurtigt skimtet de første reviews der kom op ved søgning og intetsteds kommer disse 'svagheder' op under minusser. Derimod så ved vi alle at man giver afkald på mange features, som de allermest hotte tv har, når man vælger et 98" i prisklassen <30K. I flere tests nævnes at det generelle billede er rigtigt fint og især dets underholdningsfaktor er stort hvis netop underholdning, sport og gaming er i fokus.

Det er da under bæltestedet at nævne at et 98" tv
"er svært at jonglere ned fra væggen hvis der skulle opstå problemer"
Er det en påmindelse du som standard altid nævner når talen kommer på tv der er 98 tommer og derover?