Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt et brugt LG 65” Oled CX 2020 model (OLED65CX6LA), og er ved at sætte det op men det bliver ved med at drille/fejle.

Oplever indtil videre kun fejlen med Apple TV tilsluttet.

Tv’et er nulstillet til fabriksindstillingerne inden start, og kører så opsætning igennem. Men når jeg så tilslutter et Apple TV 4K så begynder det efter et par minutter at blinke med billedet, nogen gange skifte farve nuance kort til meget grønt, gråt eller lignende og så genstarter TV billedet og TV genstarter/tænder-slukker nogle gange samt billedet opfører sig mærkeligt.
Har prøvet med to forskellige Apple TV 4K (to forskellige generationer) og i både HDMI 1,2 og 3 portene, alt med samme resultat.

Har prøvet at tilslutte computer og afspiller 4K HDR video fra YouTube uden problemer, samt har installeret DR app på TV og den afspiller også uden problemer… så lige nu er det kun ATV der driller.

Prøver nu at tilslutte en PS5 og spille lidt for at se om det også giver fejl eller om det virker.

Er der nogen som har en ide til hvad fejlen kan skyldtes?
Godaften.
Prøv følgende. Slå HDMI CEC (Simplink) på lg tv fra derefter slå "Wake on HDMI" fra på ATV.
Derefter skal du sikre dig at dit LG har nyeste software installeret det samme gælder ATV.
Når du har sikret dig at begge har den nyeste, tilslut igen med førnævnte indstillinger.
Det ser ud til at det er et kendt problem.
Med visse LG tv.
Mvh Provinsen.
Tak for dit svar provinsen.

Jeg har prøvet nu slå der foreslåede fra, og det hjalp desværre ikke.
Prøvede også at sætte Apple Tv ned til 1080p SDR billede og slå alt match indhold fra osv. også uden held. Eneste forskel var at det dog kunne streame en tv kanal fra yousee play app i 3min nu inden billedet begyndte at opføres sig mærkeligt. Skiftede til grøn og grå nuance, blinkede osv. inden tv så pludselig genstarter/slukker.

Har også prøvet PS5 nu, og efter ca 5 min spil fifa så kommer samme fejl som overstående.

Både tv og atv er opdateret til nyeste software.

Det er sgu trælst at det ikke virker, havde lige set frem til det… men i det mindste har ham jeg købte det af indvilliget i at tage det tilbage igen.
Sælger siger at han ikke har oplevet nogen fejl, og har også anvendt Apple TV.
Jeg har lige oplevet et lidt tilsvarende problem med mit Philips TV. Fandt ud af, at det var min apple tv fjernbetjening, der fuckede med tv’et. Prøv at lægge Apple TV fjernbetjeningen ind i et andet rum og se om det løser problemet. Gør det det, skal du genstarte fjernbetjeningen og pair den igen. Vejledning her https://support.apple.com/da-dk/102569
JornH skrev: 02 nov 2025, 00:41 men et råd gør som mig, lad være med at tænde ATV boksen…unødigt…
Genialt trick som kan bruges på stort set alt.
Min bil vil ikke starte, løsning, lad være med at bruge den.
Min cykels bremser virker ikke, løsning, lad være med at bruge dem.
Det gør ondt i min fod når jeg går, løsning lad være med at gå.
<B <B <B
Axlon skrev: 02 nov 2025, 07:31
JornH skrev: 02 nov 2025, 00:41 men et råd gør som mig, lad være med at tænde ATV boksen…unødigt…
Genialt trick som kan bruges på stort set alt.
Min bil vil ikke starte, løsning, lad være med at bruge den.
Min cykels bremser virker ikke, løsning, lad være med at bruge dem.
Det gør ondt i min fod når jeg går, løsning lad være med at gå.
<B <B <B
Det er jo så ikke ATV der er problemet , da tilslutning af en PS5 har samme problem..
Men øv for et problem , tror at HDMI boardet i tv er i stykker, kan ikke lige se hvad det ellers skulle være.
MVH