Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ohøj i stuen!

I min forgangne tråd spurgte jeg til forskellene imellem PX80 og PZ85E.

Jeg kom frem til at PX80 nok var bedre for mig. Efter at have set begge 2 i aktion - endda lige ved siden af hinanden - i min by's lokale Panasonic Center, så blev jeg dog forelsket i PZ85. Designet var væsentligt flottere. Lyden var markant bedre og kontrasten samt farvegengivelsen var bare dét bedre end PX80.

Derfor vil jeg nu investere i sådan et, og har fundet frem til hjemmesiden LCD.dk. Skærmen koster derinde 12.599,- og de tilbyder en ekstra forsikring, som består i at pixelgaranti, samt at hvis der skulle ske noget med TVet så afhenter de det hjemme hos en selv.

Panasonic PZ85E

Det jeg ville høre var; hvad er folks kendskab, erfaring og oplevelser med dette firma? Jeg bor knap 100 km. fra deres butik. Kan det betale sig at køre efter det fremfor at få det til sendt? Hvad er folks erfaring med deres forsikring? Er den værd at investere i?

Jeg vil, på forhånd, gerne sige tak til alle de folk, som har hjulpet mig før, og besvaret mine spørgsmål. Det er dejligt at folk er så hjælpsomme. Tusind tak. (B

PS. Jeg forhørte mig med forskellen på PZ85E og PZ85(uden E) - jeg fik fortalt at E-versionen blot var en "europæisk" model. Er dette sandt? Er der ingen forskel på den jeg køber i et Panasonic Center fremfor den jeg køber hos LCD.dk, som er med E.
Af Zacho
Foreskellen ligger i at du ikke får Panasonics DK garanti.. Men kan kun anbefale LCD A/S, de har trods alt eksisteret i 12år+
Af Peak A Boo
Zacho skrev:Foreskellen ligger i at du ikke får Panasonics DK garanti.. Men kan kun anbefale LCD A/S, de har trods alt eksisteret i 12år+
Så yder LCD A/S vel garanti?
Af Zacho
De kalder det selv 2 års fuld garanti.. Jeg er ikke 100% på hvad den dækker, emn jeg ved de plejer at have en god service.

Om ikek andet kan man tegne deres sikring securator.dk som lyder meget fornuftig.
Af Valente
Det ser interessant ud. Er selv ved at finde et sted at købe netop dette tv. Var ude og kigge på det i denne uge i et Panasonic center, og må sige det imponerede mig..

LCD.dk benytter sig ikke af parallelimporterede skærme. vel?
Af NoNameDesigndk
Valente skrev:Det ser interessant ud. Er selv ved at finde et sted at købe netop dette tv. Var ude og kigge på det i denne uge i et Panasonic center, og må sige det imponerede mig..

LCD.dk benytter sig ikke af parallelimporterede skærme. vel?
Jo det gør de.. med mindre der står noget andet.. jeg tror alle deres sony modeller er danske, men panasonic'erne er vist parallelimporteret..

hvis I bestiller ved Bigbuy.dk kan I få den 100 kr. billigere eller sådan.. ved ikke om det er værd at regne med.. ? ifølge bigbuy er det en tysk version, men det er jo stadig E versionen, altså europa versionen som virker i europa, bl.a. også DK
Af Valente
Ville man så næsten ikke være bedre stillet med at tage ned og hente et i fleggaard til 600 kr billigere ? - har bare hørt dårligt om parallel importerede produkter..

Undskyld hvis jeg high-jack'er topic'et!
Af NoNameDesigndk
Valente skrev:Ville man så næsten ikke være bedre stillet med at tage ned og hente et i fleggaard til 600 kr billigere ? - har bare hørt dårligt om parallel importerede produkter..

Hvis du bor tæt på grænsen kan man vist lige så godt gøre det.. Det har vist samme effekt som hvis du køber en parallelimporteret i en dansk netshop.. Eller så har du ikke de danske garantier, men du kan for 1500 få en 4 årig forsikring der fælles alt.. Den som lcd.dk også tilbyder.. Så er du vist endda bedre dækket end hvis med normal garanti fra panasonic.. De dækker bl.a. også burn-in, hvis man skulle være så uheldig.. Har selv overvejet noget lign. den løsning, men ved ikke helt hvor god den forsikring er, hvor meget de virkelig dækker, hvor hagen er ved den billige forsikring der dækker alt er, osv..
Af Zacho
Valente skrev:Ville man så næsten ikke være bedre stillet med at tage ned og hente et i fleggaard til 600 kr billigere ? - har bare hørt dårligt om parallel importerede produkter..

Det er vel et fedt, det hos Fleggaard er vel også parallelimporteret?
Af Valente
No clue! - Men du har sikkert ret.

Men vil da lige prøve at gennemgå hvad garantien fra LCD.dk indeholder.
Af NoNameDesigndk
det tror jeg er en god idé, for jeg tror ikke fleggaard har nogen ekstra garantier eller lign.. ;) men når du lige har undersøgt det, vil jeg da i hvert fald gerne høre hvad du finder ud af, for skal måske selv have den skærm om en måneds tid eller lign. ;)
Af Tux
Har selv købt px80 fra lcd.dk gennem bigbuy.dk. Sparede da et par hundrede kroner ved at gå gennem bigbuy. Jeg modtog fjernsynet dagen efter den var bestilt - skrev også en mail til lcd.dk med et lille spørgsmål og fik svar indenfor en times tid.

Jeg valgte dog at forsikre mit TV hos edbforsikring.dk til 1600kr hvor det dækker 5 år og også dækker hvis det er selvforskyldt skade osv.
Dækker dog ikke umiddelbart pixelfejl og burn-in. Og de kommer ikke med låne tv når din egen er til rep osv.