Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Radiomanden skrev: 05 jun 2025, 20:48 Er det hullerne i beslaget der er for små, så borer du dem ud til den rigtige størrelse. Er det skruerne der har en anden størrelse, så købes der nogle der passer.
Det er hullerne i TV som er for små til skruerne. Jeg tænker netop nye vil være en god idé.
Men synes ikke at kunne læse om målene på LGs hjemmeside? https://www.lg.com/dk/tv-soundbars/oled ... ed77c44la/
Dalgaard87 skrev: 05 jun 2025, 20:58 M.Beier - Hvad gjorde at valget faldt på C4 og til hvilken pris ?
En bruger herinde solgte til 11.000, og det var en kæmpe faktor. Billedekvaliteten er bare bedre jf. alle anmeldelser jeg har kunne læse, og så er 11.000 vs. 15.999+400 (fragt) bare en signifikant forskel.

Det var ligeledes tanken om hvis at jeg vil opleve OLED, så skal det være nu... Skifter jeg til 98", så bliver det umuligt at nyde 77" OLED
M.Beier skrev: 05 jun 2025, 20:36 Skruerne til mit Vogels 3305 passer ganske enkelt ikke, hullerne er for små.... Er der virkelig forskel på skruestørrelserne i VESA!?
Kan jeg købe nogle skruer, og i såfald hvilken størrelse, eller skal jeg virkelig købe et nyt beslag for den lille twist?
Størrelsen på skruerne er ikke en del af VESA-standarden!
Der plejer at følge et godt udvalg af forskellige skruer, skiver og afstandsstykker med de forskellige beslag inkl. dem fra Vogels, så hvis du ikke har smidt emballagen ud, er det nok værd lige at tjekke efter?
Senest rettet af Supergris 21 sep 2025, 08:02, rettet i alt 1 gang.
Supergris skrev: 05 jun 2025, 21:17
M.Beier skrev: 05 jun 2025, 20:36 Skruerne til mit Vogels 3305 passer ganske enkelt ikke, hullerne er for små.... Er der virkelig forskel på skruestørrelserne i VESA!?
Kan jeg købe nogle skruer, og i såfald hvilken størrelse, eller skal jeg virkelig købe et nyt beslag for den lille twist?
Størrelsen på skruerne er ikke en del af VESA-standarden!
Der plejer at føle et godt udvalg af forskellige skruer, skiver og afstandsstykker med de forskellige beslag inkl. dem fra Vogels, så hvis du ikke har smidt emballagen ud, er det nok værd lige at tjekke efter?
Det har der helt sikkert været, og de er nok røget ud til højre, ligesom så mange andre ting :s

De 'gamle' var M8, eller... Jeg måler 8mm diameter.
Måske jeg bør gå i Bauhaus og købe 4x M6, forskellige længder.

Spacers har jeg brugt til at tilte TV en anelse nedad, det evige problem med center højttaler under TV som peger lidt op, TV som peger lidt ned.

Jeg har, forsigtigt, stukket en umbracco nøgle ind, og målt at der er ca. 4cm dybde, hvilket matcher meget godt med det forrige TV.
Dog vejer OLED jo ingenting, så det er ikke kritisk i samme grad.

id-bob

5mo ago
The LG C4 77" uses M6 screws and weighs about 50 pounds. It use a 300x200 VESA pattern. 12mm screws should be sufficient but have some slightly longer ones handy just in case.

As long as the mount can handle that you should be good.

Ud fra dette står der at det ca. er 10mm dybde - så udminbar giver 20mm med spændeskive god mening.
Mon ikke Bauhaus har lidt af hvert.
Hej M. Beier
Jeg har lige prøvet at fixe mit LG 82 tommer det var også de led backlight som var futte af...jeg fandt mine i Polen og jeg er nød til at fortælle dig det er ikke bare lige at fixe... Desværre gik min printplade og skærm i stykker da vi prøvede at samle det igen..jeg vred om på min fod og faldt bagover men noget a skærmen så knækkede det i hjørnet og rev print plade fra hinanden...så døde det tv...jeg er virkelig ked af for som du siger den størrelse er det fedt at se på. Her er der et like hvis du tør at begive ud i det.
http://tv-backlight.com
Venligst Preben
M.Beier skrev: 05 jun 2025, 21:03
Dalgaard87 skrev: 05 jun 2025, 20:58 M.Beier - Hvad gjorde at valget faldt på C4 og til hvilken pris ?
En bruger herinde solgte til 11.000, og det var en kæmpe faktor. Billedekvaliteten er bare bedre jf. alle anmeldelser jeg har kunne læse, og så er 11.000 vs. 15.999+400 (fragt) bare en signifikant forskel.

Det var ligeledes tanken om hvis at jeg vil opleve OLED, så skal det være nu... Skifter jeg til 98", så bliver det umuligt at nyde 77" OLED
Jeg står netop i det dilemma lige nu. Jeg købte samme TV da Power havde 4-timers udsalg blot for at teste det i hjemlige omgivelser, for at se om det kunne erstatte min projektor, men det er simpelthen for småt, når man er vant til noget, der er mere end dobbelt så stort.
Billedkvaliteten er der intet at udsætte på, men størrelsen er en særdeles stor faktor, når oplevelsen ved filmkigning og andet, skal gøres op.
Står eller sidder der en derude, der har lyst til at købe det, kan det købes til 10.400 kr. ved afhentning i Esbjerg, men det skal være indenfor den næste uges tid, da jeg rejser væk i længere tid, vil fjerne beskyttelsesfolien og smider det ind i soveværelset, selvom det er synd, da det så næsten aldrig vil blive brugt...