Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af L'enchanteur
Er på udkig efter et nyt 32'' tv til mit kollegieværelse og har indtil set på disse to:

Sony KDL-32D3000

og

Sony KDL-32W4000

Har hørt meget godt om det første her på forummet, så derfor er spørgsmålet:

"Kan det betale sig at smide 800 kr oveni for at få w4000 når det bare er 32''?"

Andre forslag mht Tv i 32''klassen er selvfølgelig velkommen

/L'enchanteur

PS. Har læst de fleste andre tråde omkring 32'' og ved godt det ligger tæt op af dem. Håber I bærer over med mig :p
Brugeravatar
Af azrael
Det er utroligt svært at sige. KDL-32W4000 virker på mange måder overlegen med full HD opløsning (selvom det er overkill) og DVB-T/C-tunere med MPEG4-understøttelse (*meget* nyttig feature). Desværre mangler der dog MotionFlow-teknologien, som er noget af det, der gør KDL-32D3000 så god. Hvilken af den to modeller er den bedste vil tiden vise. Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at KDL-32W4000 betyder KDL-32D3000s endeligt.
Af L'enchanteur
azrael skrev:Det er utroligt svært at sige. KDL-32W4000 virker på mange måder overlegen med full HD opløsning (selvom det er overkill) og DVB-T/C-tunere med MPEG4-understøttelse (*meget* nyttig feature). Desværre mangler der dog MotionFlow-teknologien, som er noget af det, der gør KDL-32D3000 så god. Hvilken af den to modeller er den bedste vil tiden vise. Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at KDL-32W4000 betyder KDL-32D3000s endeligt.
tak for svaret :)....jah, kan heller ik helt bestemme mig for om det er overkill :S Håber der er nogen som kan dele af deres erfaring...
Brugeravatar
Af azrael
Tja... du får jo ikke så meget ud af mit svar. Jeg er dog rimeligt overbevist om, at KDL-32D3000s dage på markedet er talte. Ikke så meget fordi tv'et direkte er dårligere end det nye KDL-32W4000, men mere fordi man med sidstnævnte nu igen har en "moderne" high-end 32"-model at tilbyde. Det er jo egentlig manglen på en passende model, der har gjort, at netop KDL-32D3000 har overlevet så længe (Sony skifter jo snart modelserierne ud hvert halve år).

@teamet: Sikket et rædsomt tv du linker til der... :p Godt jeg havde fået min aftensmad før jeg klikkede på linket! :D
Af Zacho
Ellers så drop det der digitaletuner pis, og gør ligesom alle de store smarte firmaer:
http://www.consumer.philips.com/consume ... FL9603D-10

...
Ej, jeg tror nu også at W4000 kommer til at "afløse" D3000 serien. Men den mangler lige det motionflow for at være helt i top.
Af simi
Jeg sidder og kigge på de samme to tv - det er ikke nemt!

Designet taler for w4000 synes jeg, men når det er sagt er 1920 opløsningen altså unødvendig (er den ikke?) :s .
Jeg er bange for at det bliver motionflow der gør forskellen. 'Bange' fordi w4000 ligner meget mere et tv jeg vil have stående, og fordi det understøtter mpeg4. Det er lige på vippen... fortæl endelig hvis du beslutter dig.
Af Warpath
Da jeg ikke gider at have en ektern dekoder til at stå, vil jeg klart foreslå modellen med mpeg-4 understøttelse altså W4000 modellen...
Af simi
...ja det er et godt argument. Man slipper hellere end gerne for en ekstra fjernbetjening på stuebordet.

Glæder mig til der kommer nogle anmeldelser af w4000. Har kun fundet en fransk en.
Af NoNameDesigndk
var lige i fona i dag.. der havde de lige sat en w4000 32" op ved siden af en D3000.. de fjernede så D3000'eren inden jeg nåede at se billedkvaliteten mod hinanden.. men W4000 gør det altså rigtigt godt.. vi stod og sammenlignede med en af de nyere Philips, og en af scenerne grumsede philipsen bare ekstremt i en af bevægelserne, hvor sonyen klarede det rigtigt godt.. jeg vil mene motionflow ikke gør en ekstrem står forskel, men det har jeg ment lige fra jeg begyndte at kigge på fjernsyn.. sys ikke jeg kan se forskel..
Af simi
Nå det bliver vist w4000. Jeg har været i Fona og set på de to apparater ved siden af hinanden, og må sige jeg ikke kan se den store forskel. De ser begge to rigtig flotte ud.

Engang imellem ser man Motionflow træde i karakter på d3000, men det er absolut undværligt efter min mening.
Af HamsterDK
var det en Fona i København?

Jeg har lige været i den store Fona 2000 inde på strøget og de havde kun W3000 stående! Jeg kunne godt tænke mig at se W4000 i aktion inden jeg køber!