Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tabula Rasa
Helt enig - lige fra træværkets knirken og knarken, til bølgernes brusen, samt sejlenes og vindens susen. Super stemningsfuld og intens hele vejen igennem!

Virkelig en skam Weir aldrig fik lov til at lave en opfølger. (Skal blankt erkende jeg har en svaghed for period piece film og serier, og i særdeleshed med maritime islæt. Men her er der ikke mange, hvis nogen, af samme kvalitet som M&C…bevares, Hornblower var sgu cool, men den serie er ikke heeeeelt på samme niveau, med lignende visual sense of scale og ‘far side of the world’-scope…hehe…)
Senest rettet af Tabula Rasa 24 sep 2025, 09:20, rettet i alt 2 gange.
Af Pelle
Jeg bliver skør af det. Og det er altid Disney/Fox-film. Det samme er tilfældet med Tron 1/2, Sound of Music, Roger Rabbit, Avatar, sikkert flere. Kom nu i gang, Disney!
Af G80
efter jeg havde læst nyheden om Danske filmklassikere restaureres, søgte jeg lige for sjov på blinkende lygter og grønne slagtere og de begge kan ikke købes mere, men Adams æbler kan stadig. Det er ikke mange måneder siden de kunne købes. Så de er fjernet for nyligt. Mon der er en sammenhæng.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Se den opdaterede oversigt over film på Apple TV.

Opdateret september 2025:
Oversigten og filtrene skulle nu være væsentlig hurtigere, da vi har opdateret koden (med der er stadig 2000 filmtitler, så det tager lidt tid at loade alt data). Vi har også redesignet tabellen. Tabellen sorteres nu automatisk efter nyeste tilføjelser øverst (alternativt; klik på knappen eller tabelhovedet for at sortere alfabetisk). Vi evaluerer pt. om vi kan berige tabellen med yderligere metadata om film.

Følgende titler er i dag tilføjet:
The Fantastic Four: First Steps
The Quick And The Dead (1995)
The Night of The Living Dead (1990)
Mission: Impossible - The Final Reckoning
Pale Rider (1985)
The Outlaw Josey Wales (1976)
The Next Karate Kid (1994)
Convoy (1978)
Legends of the Fall (1994)
Catch Me If You Can (2002)
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
Zodiac (2007)
Jurassic World: Rebirth
The Corpse Bride (2005)
The General’s Daughter (1999)
The 40-Year-Old Virgin (2005)
Indecent Proposal (1993)
Oliver! (1968)
28 Years Later
Ballerina
Weapons
Warfare
Materialists
Lilo & Stitch (2025)
Elio
How to Train Your Dragon
Superman
Superman (2025)
Highest 2 Lowest
Friendship
I Know What You Did Last Summer (2025)
Oh, hi!
Don't Let Go to the Dogs Tonight
Smurfs (2025)
A Line of Fire
Hjem kære hjem
You Gotta Believe
Sing Sing
The Phoenician Scheme
Heads of State
Y2K
F Marry Kill
Shadow Force
Wick is Pain
The Legend of Ochi
The Accountant 2
Death of a Unicorn
Af Tabula Rasa
kabri skrev: 01 okt 2025, 12:58 Altså hvornår kommer master & commander og de der to tron film i 4k!
Jeg har liiiidt opgivet håbet for Master and Commander. Forstår ikke hvorfor den er released i stort set alle andre regioner på Apple i 4K/atmos undtaget DK. Endvidere at den på Apple app’en nu i snart to måneder står til at have atmos, men ikke har det, når man starter afspilning.

Mindst lige så mærkeligt er det med Tron Legacy. På cheapcharts står den til at være i HD, men dog nu med atmos. På Apple app’ens info side står den så i stedet til at have 4K, HDR og atmos. Men når man ser på ikonet med ‘køb’ er den kun med HD. Førnævnte 4K, HDR og atmos tænkte jeg så i stedet kunne skyldes, at den havde fået de upgrades i Disney’s egen app (fordi min Apple app viser hvis tilgængelighed på Disney), men heller ikke i Disney’s app er den med hverken 4K, HDR eller atmos.

Suk…..

Jeg læste at upgrades på Tron og Tron Legacy skulle falde sammen med verdenspremieren på Tron Ares, midt september. Et lille (men naivt) håb er, at upgrades her er regionsbestemte - og at de pågældende upgrades derfor falder sammen med filmpremieren i DK, hvilket er her start oktober. Men altså, nok næppe :(
Af Pelle
Kan trøste dig med at Master and Commander ikke er i 4K i hverken EU eller UK, så det er ikke kun os i Danmark, der venter tålmodigt. Den skal nok komme. Titler som Titanic og The Social Network stod som HD Atmos længe, før de blev 4K.

Tron og Tron Legacy er i 4K Vision og Atmos på Disney+. Har set dem begge. Måske du ikke har premium?
Af Tabula Rasa
Ej okay, shit, jeg er en kegle her til morgen! … I min iver brainfartede jeg og tjekkede Disney app på et device der ikke er 4k/atmos kompatibelt….facepalm! Efter din besked, Pelle, tjekkede jeg igen app på tv - og du har helt ret: Tron Legacy er i 4k og atmos på Disney+! Efter alt at dømme dog stadig kun i HD hos Apple/Itunes

My bad altså, sorry….lol…

Jeg håber iøvrigt du ligeledes får ret med Master and Commander!
Senest rettet af Tabula Rasa 02 okt 2025, 10:23, rettet i alt 1 gang.
Af Tabula Rasa
Rasmus Larsen skrev: 02 okt 2025, 10:20 Minority Report kommer på UHD Blu-ray, så det er sandsynligt, at den også snart dukker op på VOD. Den udgives af Paramount, som også lige har sendt Catch Me If You Can ud i 4K.

Flere Spielberg-film kommer i 4K inkl. 'Minority Report'
Så det godt. Ved eller tænker du, at man kan forvente det samme med Munchen? Eller er det et andet produktionsselskab, hvor samme ikke kan forventes?
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86