Til al snak om Android TV og Gogole TV - Google's styresystem til TV-skærme og mediebokse

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
Jeg har personligt svært ved at se hvad den nye SoC skulle kunne bidrage med i praksis, både ATV og Shield er jo overpowered til TVog streaming i forhold til ethvert TV på markedet som det allerede er. Det er kun til spil flere hardware kræfter kan ændre noget i praksis, men det kommer jo ALDRIG til at konkurrere med den Geforce NOW der allerede er tilgængelig i forvejen, da man aldrig kommer til at se det niveau man kan finde på Geforce Now i en streamingboks.
Af G80
Behøver ikke kun være hestekræfter til spil. Opdateret hardware kunne også give nye funktioner eller forbedre det der allerede er. Men man skal jo selvfølgelig også have mål hvilke nye funktioner eller forbedringer man ønsker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
TBC skrev: 18 sep 2025, 22:39 Jeg har personligt svært ved at se hvad den nye SoC skulle kunne bidrage med i praksis, både ATV og Shield er jo overpowered til TVog streaming i forhold til ethvert TV på markedet som det allerede er. Det er kun til spil flere hardware kræfter kan ændre noget i praksis, men det kommer jo ALDRIG til at konkurrere med den Geforce NOW der allerede er tilgængelig i forvejen, da man aldrig kommer til at se det niveau man kan finde på Geforce Now i en streamingboks.
Det ville være rart at have 4K 120Hz via HDMI 2.1. Det kræver både kraftigere SoC og HDMI 2.1. 120Hz vil være en fordel både for video (24x5 = 120, og native 120fps video), brugeroplevelsen (UI i 120fps) og GeForce Now, idet der jo ikke kan laves output via HDMI i højere end 4K 60fps.

Men derudover så var Nvidias oprindelige pitch for Shield jo, at det er kombineret spilkonsol og medieafspiller. Oprindeligt faktisk med større fokus på spilkonsol end medieafspiller. Som nogen måske husker kom den originale med spil-controller i kassen. Mindre end højeste AAA-kvalitet ved lokal afvikling af spil kan jo også gøre det :) GeForce Now har også ulemper, f.eks. signalforsinkelse og manglende support for Dolby Atmos og Vision.
Brugeravatar
Af TBC
Ja den slags ville være brugbart netop til Geforce Now. Men 120 fps 4K fra videofiler og streaming kræver først af alt et nyt HDMI udgangstrin og så nogle streamingudbydere der så også rent faktisk tilbyder 120 hz 4K materiale.

Helt enig i ulemperne ved spilstreaming, men jeg har altid selv kun rullende øjne til overs som respons på streamingbokse til under 2K pitchede som lokale spillekonsoller. Geforce Now har som det eneste reddet Shieldens ære i forhold til det ellers latterlige pitch om boksen som spillekonsol. Det kan lokalt aldrig blive det samme som en dedikeret spillekonsol til AAA spil til 4-6K og endnu længere fra en dedikeret gamer-pc, men er og forbliver mobile grade gaming der er tale om. Den nye chip er jo i bogstaveligste forstand den samme som i den mobile Switch 2, som selv om den lige er udkommet, har 5-6 gange færre grafiske muskler end de stationære spillekonsoller der udkom for 5 år siden og 11 gange mindre end den stationære konsol der kom på markedet i 2024 og 75 gange mindre end markedets aktuelt kraftigste GPU. Det er således mobile-grade spilmarked man kan ramme i billige streamingbokse, men hvor fedt er det niveau lige når nu den sidder fast tilsluttet en stor skærm i hjemmet? Det bliver nej tak her fra, så er det da mere spændende med noget dedikeret der kan noget mere, mens mobile-grade er fint til når man er på batteri og på farten. At andre så kan nøjes med mindre på husalteret er sikkert sandt nok, så markedet er der, det er vi ikke uenige om. Der er bare for folk der går mindre op i det og kan nøjes.

Det jeg kan se man i mere daglig levet praksis kan få ud af en ny Shield er VP9 og AV1 support, så man f.eks. kan få 4K HDR fra YouTube. Der mangler stadig streamingudbydere der tilbyder indhold i 4K 120 Hz, udover Geforce Now (aktuelt til computere), og det er da også det eneste jeg inden for en overskuelig fremtid kunne forestille mig tilgængeligt på en ny opdateret Shield, da der mig bekendt ikke er nogle andre - og slet ikke inden for almindelig film/video streaming - der tilbyder 4K 120 hz materiale. Jeg glæder mig til den dag, men den tror jeg desværre ligger relativt langt ude i fremtiden.
Senest rettet af TBC 19 sep 2025, 11:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af TBC
Ja, det forstod jeg. Men den nuværende matcher jo allerede alt vi aktuelt har tilgængeligt, særligt med 3-parts programmer installerede (ind til den dag i en fjern fremtid hvor vi får 120 hz indhold) inkl. det 25/50 fps indhold som vi her i landet jo stadig er ret afhængige af - og det ville en ny også være nødt til at kunne.

23,976 vs 24 fps detaljen viser også hvorfor match stadig ville være relevant (119,8 hz vs 120 hz output) også ved den slags indhold.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20