Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels

Tak for en god anmeldelse.

Hvor god er TV’et til at rendere skyggedetaljer? Jeg har læst på dette forum , at der er nogle udfordringer på Dolby Vision. Stemmer det?

Jeg kommer fra et Sony A1 https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1492756022. Den eneste anke, jeg nogensinde har haft, har netop være de mørke scener, som enten har meget støj eller som bliver helt “crushed”. Jeg er dog for nybegynderagtig til at vide, om det bare skyldes indholdet, men det er i hvert fald noget, der har generet mig lidt.

På forhånd tak
Satte et 77" G5 op for en kammerat i weekenden og det var lækkert at se på. Selvom farverne ikke helt kan matche mit 65" Sony A95K (QD-OLED) så gjorde lysstyrken og det større billede op for det. Synes overall LG er kommet meget tættere på QD-OLED med RGB Tandem.

Sony nedprioriterer lidt OLED for tiden, så kigger nok i retning af LG eller Samsung næste gang der skal købes i 26 eller 27. Er ikke imponeret af Sony's OLED løsninger i 2025 og det nye Bravia 8 II (dumt navn) er maks 65" og det kommer aldrig til at ske, da jeg skal have 77 eller 83 næste gang. En opgradering betyder også at gå en størrelse op for mig. 65" til 65" ville være lidt kedeligt :D

Men vil da se frem til CES 2026 og se hvad Sony har ild i med deres RGB mini LED fokus men jeg tror ikke det bliver et LCD næste gang, da jeg har brug for gode betragtningsvinkler og det forbliver vel et problem.

Skulle jeg købe lige nu, så blev det nok et G5. RGB Tandem er det største spring på LG Display's OLED teknologi i mange år efter min mening. Evo og MLA imponerede mig ikke og føltes egentligt mest som et marketing forsvar mod QD-OLED, som tog LG lidt med bukserne nede.

Jeg er meget glad for der er god konkurrence mellem Samsung Display og LG Display.

LGs WOLED var godt nok stagneret før QD-OLED kom. Jeg har haft 3 WOLED TV og ikke meget forskel mellem dem samlet set, C7, C9 og G1.

Bliver nok endnu mere konkurrence når TCL også træder ind i OLED kampen, med RGB OLED, men der går nok et par år før fabrikken er færdig.

RGB Mini LED er nok også noget vi kommer til at se meget til på CES næste år. Forventer Sony går all-in her men frygter prisen og håber ikke de dropper OLED helt.
Firmware 33.22.30 skulle efter sigende løse de sidste billedknaster, som folk har oplevet på LG G5.

Vi oplevede dem ikke og har ikke længere LG G5 til rådighed, men det er meldingen fra brugere på diverse fora, som har fået fat i firmware 33.22.30. Firmwaren er stadig beta, som skal manuelt installeres via USB, men mon ikke den snart kommer via TV'ets opdateringsmenu.