OrigT-Duck skrev: ↑16 sep 2025, 17:39
Rasmus Larsen skrev: ↑16 sep 2025, 14:50
OrigT-Duck skrev: ↑16 sep 2025, 05:28
Okay man kan konkludere nu at, der er problemer med Netflix, Disney, hbo, Amazon, dr og tv2. Hvorfor skulle man anbefale den boks så til andre førstegangs købere
Jeg synes allerede du har fået svar flere gange, Thomas.
Problemerne med DRTV og TV 2 Play er de samme på alle platforme, fordi det er universalapps. Langsom og dårlig navigation, hvor back-knappen ofte ikke følger logik, særligt i børnesektionen. Manglende 4K-support på mange TV-platforme osv. Cacheproblemer og svigtende hukommelse (dårlig RAM-håndtering) når man går ind og ud af apps. Det sker også på dine enheder – uanset om du opdager det eller ej.
Amazon appen er også en universalapp, så samme problemer på andre platforme.
.
Disneys mange problemer strækker sig på tværs af TV-platforme. Kun på Apple TV har appen matchet billedfrekvens. På en TV-platform som Android TV matches ikke. Hvad er det egentlig du mener? Du overså måske, at Disneys aktuelle problemer strækker sig til dårlig AV-sync på Nvidia Shield? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1756716690
Netflix fungerer fint på Apple TV med match af billedfrekvens og match af dynamikområde, ny brugerflade mv.
tja dr at i bliver logget ud i tide og utide, oplever det ikke på shield tv. Der er ingen problemer med navigation på tv2play på shield. Men i brokker jeg over den hakker hver 6 sekund.
Alt det ballade med Dolby Vision på Disney og samt atmos udfordringer. Nu læser jeg også lipsync udfordringer på Netflix efter firmware update. Ballade vi ikke ser på shield tv.
Ja det er rigtig at de fleste apps ikke har aktiveret match framerate, hvilket i det daglige ikke er nogen udfordringer, da jutter af en eller teknisk grund klares i video processoren, så den ikke ses
Disney ja så en lille del der vil se film som den er bliver efterbehandlet i og giver hvis på et oled fjerne i uden nogle former for behandling, og pga. Nada refresh rate hakker af helvede til, så det ikke vises som instruktøren havde i i planerne. .
Tja.
Det var DRs backend, der loggede apps ud, og det påvirkede alle platforme. Det er næsten løst nu. Vi havde i perioden Chromecast med Google TV på børneværelser og jeg lavede jo næsten ikke andet en at gå og logge ind med QR-koder på husets Apple TV og Google TV enheder.
Dolby Atmos har været notorisk dårligt supporteret på Disney+ på Android gennem tiden. Atmos er kommet og gået med opdateringer, sin ligesom i dag skyldes Disneys app-opdateringer. Vi har skrevet om disse Atmos problemer, men du kan også finde utallige indlæg om problemerne gennem årene på f.eks. Reddit.
Disney+ har lipsync problemer på Nvidia Shield netop nu. Hvorfor læser du ikke det link, jeg gav dig?
Videoprocessorer retter generelt ikke op på judder. Det kan kun nogle af de mere avancerede videoprocessorer og det kræver 120Hz panel. Derudover kræver det meget specifikke billedindstillinger på TV'et, hvilket skærmene generelt ikke er sat i. Jeg har godt noteret mig, at nogle YouTube-personer fremlægger det på denne måde, men det er altså noget af en fejlslutning. Det svarer til at sige, at indholdet ikke behøver at blive afspillet i korrekte farver – det klarer videoprocessoren. Selvfølgelig skal video afspilles i korrekt billedfrekvens og format. Altid. Det er den eneste reelle løsning.
Helt overordnet ønsker vi såmænd bare, at udviklerne begynder at lave native apps i stedet for universalapps, så de kan udnytte TV-platformens styrker, uanset om det er Apple, Google eller Samsung. Præcis ligesom det skete på mobilplatforme for år tilbage: Udviklerne startede med universalapps, fandt heldigvis ud af, at det var håbløst, og begyndte at fokusere på nogle få platforme med native apps. Det kræver flere udviklingstimer, men det giver os forbrugere et langt bedre produkt. Ønsker du ikke et bedre produkt?