Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

KristofferA skrev: 16 sep 2025, 10:53
OrigT-Duck skrev: 16 sep 2025, 05:28 Okay man kan konkludere nu at, der er problemer med Netflix, Disney, hbo, Amazon, dr og tv2. Hvorfor skulle man anbefale den boks så til andre førstegangs købere
Fordi der er meget færre problemer overordnet set end alt andet. Desuden er Disney opdateret nu og virker som det skal.
Færre problemer right. Det er ikke sådan i udlægger det her. Så er det alle 3 parts nu som ikke kører som de skal.
Synes der var snak om et nyt Apple TV 4K for nyligt - Jeg fulgte lidt med, da jeg står og skal bruge et Apple TV 4K mere snart.

Det blev så ikke præsenteret til deres event i sidste uge men hvad kunne de forbedre på en evt. opdateret model som gav mening? Jeg ser ikke rigtigt nogle store minusser ved modellen fra 2022 som det er nu.

Måske Wi-Fi 7 support ville være rart men har "kun" 6 hjemme og kan uden problemer streame ukomprimeret 4K bluray uden buffering så ved ikke hvor vigtigt det faktisk er, taget i betragtning af hvor få der nok har Wi-Fi 7 endnu. Langt de fleste jeg kender sidder med Wi-Fi 5 og 6 endnu.

Hurtigere SOC altså CPU/GPU måske, men ser ingen problemer overhovedet med den nuværende? Måske til spil men det bruger jeg ikke mit Apple TV 4K til. At flyve rundt i apps vha. multitasking funktionen hakker jo aldrig alligevel.

Jeg er dog spændt på hvad der sker, når tvOS 26 bliver rullet ud.

Er der nogle HDMI features som mangler på 2022 modellen? HDMI 2.1 QMS skulle være understøttet? Der var snak om det, men mit TV kan alligevel ikke så har ikke fulgt så meget med på dette.
OrigT-Duck skrev: 16 sep 2025, 13:25
KristofferA skrev: 16 sep 2025, 10:53
OrigT-Duck skrev: 16 sep 2025, 05:28 Okay man kan konkludere nu at, der er problemer med Netflix, Disney, hbo, Amazon, dr og tv2. Hvorfor skulle man anbefale den boks så til andre førstegangs købere
Fordi der er meget færre problemer overordnet set end alt andet. Desuden er Disney opdateret nu og virker som det skal.
Færre problemer right. Det er ikke sådan i udlægger det her. Så er det alle 3 parts nu som ikke kører som de skal.
GÅ NU VÆK
lunddal skrev: 16 sep 2025, 14:25
OrigT-Duck skrev: 16 sep 2025, 08:36
Naiera skrev: 16 sep 2025, 05:57Pis af.
Nej prøv nu at svar. Hvorfor anbefale en produkt som er så problemfyldt
Kan du ikke oprette en tråd med det spørgsmål? Denne tråd handler ikke om hvem der anbefaler hvad.
Titlen er da Apple TV 4K (2022) tråden - debat, erfaringer, tips mv.
Jeg synes allerede du har fået svar flere gange, Thomas.

Problemerne med DRTV og TV 2 Play er de samme på alle platforme, fordi det er universalapps. Langsom og dårlig navigation, hvor back-knappen ofte ikke følger logik, særligt i børnesektionen. Manglende 4K-support på mange TV-platforme osv. Cacheproblemer og svigtende hukommelse (dårlig RAM-håndtering) når man går ind og ud af apps. Det sker også på dine enheder – uanset om du opdager det eller ej.

Amazon appen er også en universalapp, så samme problemer på andre platforme.

Disneys mange problemer strækker sig på tværs af TV-platforme. Kun på Apple TV har appen matchet billedfrekvens. På en TV-platform som Android TV matches ikke. Hvad er det egentlig du mener? Du overså måske, at Disneys aktuelle problemer strækker sig til dårlig AV-sync på Nvidia Shield? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1756716690

Netflix fungerer fint på Apple TV med match af billedfrekvens og match af dynamikområde, ny brugerflade mv.
Vedr. TV 2 Play bruger jeg nok over 50% af tiden jeg ser TV med den, virker fint på mit TV, har i dårlige erfaringer med den på ATV? Skal lige siges jeg kun ser sport ikke for børn… Jeg har valgt at få More TV på tvet også, da der skal rettes nogle Settings på ATV…
Rasmus Larsen skrev: 16 sep 2025, 14:50
Jeg synes allerede du har fået svar flere gange, Thomas.

Problemerne med DRTV og TV 2 Play er de samme på alle platforme, fordi det er universalapps. Langsom og dårlig navigation, hvor back-knappen ofte ikke følger logik, særligt i børnesektionen. Manglende 4K-support på mange TV-platforme osv. Cacheproblemer og svigtende hukommelse (dårlig RAM-håndtering) når man går ind og ud af apps. Det sker også på dine enheder – uanset om du opdager det eller ej.

Amazon appen er også en universalapp, så samme problemer på andre platforme.

.

Disneys mange problemer strækker sig på tværs af TV-platforme. Kun på Apple TV har appen matchet billedfrekvens. På en TV-platform som Android TV matches ikke. Hvad er det egentlig du mener? Du overså måske, at Disneys aktuelle problemer strækker sig til dårlig AV-sync på Nvidia Shield? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1756716690

Netflix fungerer fint på Apple TV med match af billedfrekvens og match af dynamikområde, ny brugerflade mv.
tja dr at i bliver logget ud i tide og utide, oplever det ikke på shield tv. Der er ingen problemer med navigation på tv2play på shield. Men i brokker jeg over den hakker hver 6 sekund.
Alt det ballade med Dolby Vision på Disney og samt atmos udfordringer. Nu læser jeg også lipsync udfordringer på Netflix efter firmware update. Ballade vi ikke ser på shield tv.

Ja det er rigtig at de fleste apps ikke har aktiveret match framerate, hvilket i det daglige ikke er nogen udfordringer, da jutter af en eller teknisk grund klares i video processoren, så den ikke ses

Disney ja så en lille del der vil se film som den er bliver efterbehandlet i og giver hvis på et oled fjerne i uden nogle former for behandling, og pga. Nada refresh rate hakker af helvede til, så det ikke vises som instruktøren havde i i planerne. .
Tja.
Jeg forstår simpelthen ikke idéen bag det nye Liquid Glass. Alt er blevet grimmere, mere deformt og utydeligt. Samtidig er transitionerne blevet mere hakkende. En klar degradering med absolut ingen fordele.

Det irriterende udtryk kan dog reduceres lidt ved at slå “Reduce Transparency" og "Increase Contrast" til. Men de grimme Liquid Glass ikoner vil stadig være der.
Disney+ problemerne ser ud til at være løst med den officielle udgave af det nye styresystem. I alt fald virkede Dolby Vision og Match Framerate på indhold, jeg afspillede.

SkyShowTime problemerne med Match Framerate ser også ud til at være løst.
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 118