Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har været ude og lede efter en ny skæm til min pc, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken en jeg skal vælge. Først fandt jeg en "Samsung 2032BW," den er i den helt rigtige prisklasse (har fundet den til 1500kr,) men jeg er ikke sikker på om den har den blanke overflade på selve skærmen som jeg leder efter.

Jeg har mener at det hedder glossy, men jeg er ikke sikker.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en skærm der er billig, men stadig er hurtig og kan gå op i en opløsning på 1600*1000, eller der omkring? og så selvfølgelig med en blank overflade på skærmen?

På forhånd tak !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2032B (eller andre Samsung skærme for den sags skyld) har ikke glossy coating på skærmen. Hvorfor vil du have denne overflade?
Af Gissel
Okay, så er det jo ikke så sært at jeg ikke kunne finde nogle.

Jeg synes at det virker meget skarpt og flot med sådan en overflade. Men er jeg helt forkert på den?

Er der en der kan give et link eller nævne nogle naven på noglt skærme som har denne "glossy" overflade?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hp w2207h er et bud.
Af Gissel
Og den er med en Glossy skærm?
Brugeravatar
Af A 666
Er du opmærksom på at den glossy overflade giver enorm meget genskin, lamper, sol lys, dig selv ? Synes det er vildt træls at sidde ved skærme med glossy overflade.
Af BrunoB
Skal vi ikke klappe ponyen lidt.
Jeg har sæææl superskærmen NEC 20WGX2 Pro. Og den har sgu glossy, do.
Og det er da rigtigt at hvis jeg med slukket skærm sidder i længere tid og glor ind i den,
så er der spejling af bl.a en cool mandsperson med nogle lidt markerede kindben.
Men da det ikke er så ofte jeg sidder sådan i timevis, så generer denne spejling mig ikke.
Med tændt skærm skal man have arrangeret sin belysning særdeles idiotisk for at få gener.
Fordelene ved denne glossy coatning af skærmen er langt flere end de få bagdele (mandspersonen :) )