Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Krav ca 50" og gerne af god kvalitet helst plasma og helst tæt på Pioneer kvalitet af billede og design...
Det må ikke hakke ved sport og film hvilket mit billige skidt i soveværelset gør... Ej heller må det blive pixileret i de mørke områder...

og have have mulighed for at bruge kort fra yousee direkte.. jeg bliver skør af tanken om at skulle have en skide boks til at stå ved siden af og blive tvunget til at bruge en eller anden billig fjernbetjening...

LCD kan da bruges hvis kvaliteten er god...
Af Zacho
Du skal nok tage et kig på Sony, mere specifikt deres W4000 som kommer eller deres X3500
Brugeravatar
Af azrael
Der er ingen tv på markedet, hvor du direkte kan isætte Selector-kortet, og det kommer der heller ikke. Til gengæld er flere producenter ved at "vågne op" og indbygge DVB-C-modtager i deres tv. Længst fremme af de store producenter er Sony, men enkelte andre mærker har også modeller med DVB-C-modtager.

Det er vigtigt, at modtageren har et såkaldt CI-slot, hvori der kan installeres et såkaldt CAM (Conditional Access Module). Det er sidstnævnte, der muliggør "modtagelsen" (egentlig dekrypteringen) af digitale signaler via kabel. CAM'et skal passe til den krypteringsstandard, som din udbyder har. YouSee anvender f.eks. Viaccess, mens Telia Stofa satser på Irdeto.

Sidst men ikke mindst skal du så have selve smart-card'et, som i YouSees tilfælde er Selector-kortet.

Så kan du modtage digital tv via kabel-nettet. Du kan dog ikke optage det (umiddelbart), da hver enhed (tv, optager etc) skal have sin egen dekoder. Der findes for øvrigt ingen optager med DVB-C-modtager, udover enkelte nicheprodukter.
Af nk666
Er sådan en dims mulig at sætte i det nye pioneer 5090??

og forstår jeg det rigtigt at man kan få en eller anden dims til at sætte i ens tv hvis tvét har denne mulighed, og der ved slipper man for at have en selctor til at stå fremme?

Eller misforstår jeg det helt O-O
Af Zacho
SOny har et slot så man kan sætte et Viaccess eller Irdeto modul i ja, så er du fri for en ekstra boks.. Jeg mener ikke Pioneer har mulighed for det.