Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HamsterDK
uuuuh 52W4000 for knap 18000,-... Skulle man lige låne de sidste 3 tusind :-/
Af NoNameDesigndk
jeg skrev 19.999 for 52"'eren ? hvor har du fundet den til 18.000 ?
Af Zacho
Tror flere steder får dem til omkring de 18kg eller under når den udkommer.
Priserne er allerede faldet en del inden den overhovedet er udkommet.
Af NoNameDesigndk
okay.. AVG detekterede virus da jeg åbnede deres side op .. ? hmm

hvorfor er du ligeglad med dette ? (parallelimport)
Af Zacho
Husk at DVB-C tuneren sikkert ikke virker hvis du snupper en parallelimporteret.. Det er før set at den ikke virker ordentligt pga. den ikke er lavet til det land den er importeret til.. Men du burde også kunne finde den til ca 18.000kr som DK model.
Af HamsterDK
NoNameDesigndk skrev:okay.. AVG detekterede virus da jeg åbnede deres side op .. ? hmm

hvorfor er du ligeglad med dette ? (parallelimport)
Jeg har altid købt mine produkter i udlandet (eller de sidste 5-6 år i hvert fald) og har ikke noget imod at løbe risikoen med den slags.

Et fjernsyn er dog så stort at jeg holder mig til en dansk forhandler (om det så er parallelimport er ligemeget) da jeg så i hvert fald får den danske garanti. At jeg så selv skal aflevere det er jeg ligeglad med.
Af mith
nu er jeg ikke selv så meget inden i hvad div ting betyder og gør af upgrades på nyere modeller.. men i forhold til de upgrades der er set pt på fx W klassen.. hvad skal man så forvente af deres bravia engine 2? på w4000 i forhold til w3xxx modellerne.. nogen der tør sige noget..
Af Eiberg
Hmm... De officielle priser fra Sony selv hedder 32 = 9999, 40 = 13999,- og 46" 17999,-

Har kun lagt øjne til 32W4000 og 40W4000 og det er rigtig lækre skærme.
Så 40'eren op mod X3500 - bedre billede, skarpere og langt bedre sort niveau.

Sony Danmark er klar til levering i slutningen af maj/start juli.
Af NoNameDesigndk
priserne jeg opgav var Fona priser..

Eiberg, siger du at W4000 er bedre end X3500 ? :o

mith, ifølge det sælgerne i vores fona har hørt skulle billedet være meget bedre på w4000'eren i forhold til w3000.. men de har ikke selv set dem, så ved ikke helt hvor meget man skal tro på det..
Af Eiberg
Ja umiddelbart... Der er godt nok ikke MotionFlow i W4000, men er os kun noget jeg ville bruge på SD TV.

Men sort er markant mere korrekt og dybere sort, og billedet virker os skarpere.

Bravia Engine EX har altså os 2 år på bagen efterhånden.
Bravia Engine 2 i W4000 blev færdig for en månedstid tid ;)

Ja, jeg vil mene den er bedre end X3000/X3500, hvorfor jeg regner med disse falder i pris.
Af NoNameDesigndk
okay :o :s det lyder da vildt.. så du har set dem ? hvordan er det mørkeblå design? er de den smule mere værd i forhold til en px80'er, eller er px80'er stadig overlegen?
Af Eiberg
Ja har set dem... Den blå ramme er ved første øjekast ikke blå, men sort. Jeg skulle hen og stå 15 cm. fra ramme og kigge i lyset, før man sådan kunne se der var noget metallic blå i den.

Jeg var selv lun på W4000 men brød mig ikke om tanken, om en blå ramme. Men jeg skal eje en W4000, designet er os klart federe at kigge på i virkeligheden, end når man kigger billeder =)
Hvis man ikke er så glad for den sølv farvede del af TV'et, så kommer der os en helt sort model i visse butikker.

Om den er bedre end PX80... Efter min mening kan man ikke sammenligne plasma og LCD, og vil heller ikke udtale mig da jeg ikke har set dem ved siden af hinanden med samme kilde på.
Plasma er nu noget lidt andet at kigge på, end LCD ;)

Til gengæld får Pioneer godt problemer når PZ80 for alvor rammer butikkerne. Vil sige der var dømt Kuro black der, bare til billigere penge...
Af NoNameDesigndk
okay det lyder da fedt nok.. :) jeg har nemlig også været sådan lidt usikker på W4000'eren på grund af den blå farve, da det nok ikke ville passe så godt ind i forhold til et tv med sort ramme..

Lige pt overvejer jeg PX80, W4000 og Samsungs nye A656 alle i 42"/40", men ville egentlig helst have plasma, men jeg har jo endnu ikke set hvordan de klarer sig i forhold til hinanden, og kan bedst lide designet på A656 eller måske W4000, da px80 er lidt "kedelig".. regner med at skulle ud og se en px80'er ved siden af en A656 i næste uge eller sådan.. bliver lækkert ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8