Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NoNameDesigndk
yakken skrev:Ahh, come on - det er næsten en fornærmelse ;)

Vi har et program du kan køre i fuldskærm, som er beregnet til at teste disse ting:
http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

Inhomogen baggrundsbelysning er til stede på ALLE farver. Det SKAL kunne ses det på en helt sort baggrund, ellers er der noget galt.
hvilket er næsten en fornærmelse ?

arg okay.. prøvede lige at "mørkelægge" mit værelse hvorefter jeg kørte jeres .exe fil med sort.. jeg kan stadig se det i bunden.. så det er jo nok det der blacklight bleeding eller hvad du nu kaldte det.. Men hvis jeg nu får en anden 245B hjem , ville den så have samme problem ? (det her er da godt nok et luksusproblem hva ;) :s )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fornærmelsen var at du ikke forsøgte dig med vores testprogram i første omgang ;)

Backlight bleed er ofte et lotteri, men hvis én model viser tendenser til det, så er der en ret stor sandsynlighed for at de andre også gør det i større eller mindre grad. Du kan også risikere at det bliver værre hvis du ombytter den.

Kan du ikke tage et billede af skærmen i et mørkt lokale med sort baggrund med et kamera der står helt stille (brug selvudløser og sæt kameraet på noget fast).
Af NoNameDesigndk
nårh.. jeg har faktisk brugt jeres program, men kunne ikke få den helt ud i fullscreen da jeg brugte internetbrowseren.. ;)

okay.. da det ikke irriterer mig som sådan til normalt brug tror jeg ikke jeg vil gøre noget ved det så..

jeg kan da lige prøve.. hvorfor skal det stå stille ? (kameraet ?)
Af NoNameDesigndk
jeg bliver nød til at vente til i aften med billedet, det er simpelthen for lyst til at jeg kan tage billeder af det, uden at jeg selv dukker op i skærmen eller at den (lukkede) mørke dør bagved mig/"foran" skærmen skinner igen i skærmen..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I mørke vil lukketiden på kameraet være så lang at du ikke kan tage billedet roligt nok til at vise hvor slem belysningen er, hvis ikke kameraet er helt stille.