Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige bestilt et LG B4, som er på vej, og det skal jeg gerne have sat mest korrekt op.

I dag har jeg forbundet min Apple TV, bluray-afspiller og TV-boks til min Denon X4000 og fra receiver via HDMI til TV'et og det fungerer. Men jeg vil jo gerne have det mest optimale ud af både nyt TV (4K, HDR, Dolby Vision, etc), så hvorledes bør jeg fremadrettet opsætte det?

1) Som nu: alle enheder via HDMI ind i receiver og receiver og TV forbundet via HDMI (ARC/eARC)?

2) Koble min Apple TV, bluray-afspiller og TV-boks i TV'et med HDMI og forbinde receiver og TV via HDMI (ARC/eARC)?

På forhånd tak :)
Vælg du bare 1, som du er vant til...

EDIT:
Det lader til din Denon understøtter både 4K og HDR, men det kniber med Dolby Vison, da dette endnu ikke var på markedet, da receiveren blev frigivet, så løsning 2 er bedre, hvis du vil have alle formater med...
Senest rettet af Supergris 27 aug 2025, 10:38, rettet i alt 1 gang.
Det må vist blive 2) så, for receiveren er vist for gammel til at understøtte 4K (andet end opskalering), HDR, etc.

Derefter er det vel blot at opsætte Apple TV til 4K, sætte LG til pass through og så burde det nogenlunde spille?
Supergris skrev: 26 aug 2025, 22:51 Vælg du bare 1, som du er vant til...

EDIT:
Det lader til din Denon understøtter både 4K og HDR, men det kniber med Dolby Vison, da dette endnu ikke var på markedet, da receiveren blev frigivet, så løsning 2 er bedre, hvis du vil have alle formater med...
Ja, jeg vil skyde på receiveren er omkring 10 år plus/minus, så det skal nok passe, at Dolby Vision ikke var på markedet dengang.