Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer at købe et af de nye Sony modeller, der kommer i juni 08 fx. 32V4500.

Det undrer mig lidt, at det tilsyneladende ikke er et 100 hertz tv, og at ingen af Sonys nye topmodeller har 100 hertz.

Er der en fornuftlig forklaring på det?

Bo Kluxen
Brugeravatar
Af azrael
"100Hz" ved LCD-tv gør som regel mere skade end gavn. Den eneste egentlige undtagelse er sjovt nok Sonys MotionFlow teknologi. Det skal for øvrigt lige bemærkes, at "100Hz" er en misvisende beskrivelse, og at det intet har at gøre med den type 100Hz-teknologi man kender fra billedrørstv.
Af lenasmil
azrael skrev:"100Hz" ved LCD-tv gør som regel mere skade end gavn. Den eneste egentlige undtagelse er sjovt nok Sonys MotionFlow teknologi. Det skal for øvrigt lige bemærkes, at "100Hz" er en misvisende beskrivelse, og at det intet har at gøre med den type 100Hz-teknologi man kender fra billedrørstv.
Hm... kan man sige det generelt ?
Nedendestående Samsung m.100 hertz har et vældig flot billede - er ellers ikke til Samsung... :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er x serien jo topmodellen og den har da 100 Hz.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg har endnu ikke set et Samsung-tv med "100Hz" funktionaliteten slået til, der stod godt. Det gør det typisk først, når man slår "100Hz" funktionaliteten fra.

Og jeg siger det ikke for at fornærme nogen, men for at udtrykke min helt ærlige mening. :)
Senest rettet af azrael 09 maj 2008, 08:52, rettet i alt 1 gang.
Af -jacob
SONYS nye topmodeller kommer formodentligt først fra sensommeren af. Jeg tror der bliver tale om 3 modeller Z/F serien (alt efter hvad den kommer til at hedde herhjemme) X serien, og måske en svinedyr udgave af de stor X modeller med LED teknologi. Alle disse modeller bliver med 100hz teknologi.
SONY vælger stadig kun at tilbyde 100hz i deres topmodeller i europa. Faktisk er der 100hz i den amerikanske udgave der svarer til W4000, så guderne må vide hvorfor der ikke er i den europæiske.
Personligt er jeg meget spændt på hvordan den nye BRAVIA ENGINE 2 arbejder. er den markant bedre, eller er det bare salgsgas?
Brugeravatar
Af Rechain
Der er da 100hz MotionFlow i mit Sony KDL-46X3000, så det er her da i nogen af dem? Og mener også at have læst at nogen Samsung LCD TV har funktionen også, de kalder den bare noget andet.
Senest rettet af Rechain 22 jun 2016, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Af NoNameDesigndk
ja det er der, men det var også det der blev skrevet, at Sony kun har 100Hz teknologi i deres topmodeller, hvilket X3000'eren er en del af ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Min mening er, at de generelle 100 Hz systemer der findes på markedet, bør slås fra. Specielt Samsungs variant af 100 Hz er ret uheldig og ligner noget der er løgn.

Sony er den eneste producent der har et 100 Hz system, der rent faktisk giver et løft i billedkvaliteten uden at indføre en række grimme artefakter.
Af chrills
Jeg har et Sony KDL32D3000 med 100 Hz MotionFlow og det fungere rigtigt godt, fodboldkampe er slet ikke noget problem =)
- Christian