Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#360706
Stargazer skrev: 07 aug 2024, 22:33
perstærk skrev: 01 aug 2024, 14:17 Stargazer, for lige at starte et sted: Hvad sker der, når du går ind på http://unsafe.fstestdomain.com/

Hvis siden ikke er blokeret, fungerer Sense ikke.

Hvad er status, hvis du manuelt genstarter routeren?
Sense blokerer denne side nu og wifi virker stadig med Apple Music.
Der er vel intet usikkert ved den side, der er både gyldig certifikat og ingen malware. Det er nemt at blokere denne side med dns, det fortæller bare ikke om sense i virkeligheden virker som den bør.
#360707
Det er en særlig testadresse fra F-Secure. Hvis "browsersikkerhed" er aktiveret, så vil denne side været blokeret - via alm. DNS-opslag, dvs. ikke krypteret DNS. Hvis man kender nslookup, så brug denne til at teste med (172.16.16.16, hvis blokeret).

Der er flere sider af Sense. Det er ikke "browsersikkerhed", som blokerer Apple, men "smarthomesikkerhed". Vi kan ikke helt udlede på nuværende tidspunkt, hvorfor det virker. Måske Yousee melder noget ud, hvis Apple har sendt en opdatering ud, som ændrer noget.
#360710
perstærk skrev: 09 aug 2024, 11:12 Hvis "browsersikkerhed" er aktiveret, så vil denne side været blokeret - via alm. DNS-opslag, dvs. ikke krypteret DNS.
Rettelse: Sense har fået ny funktionalitet på et tidspunkt, for nu blokerer den også ved krypteret DNS. Den laver nu deep inspection på TLS hello. Hvis den indeholder en forbudt adresse, bliver trafikken blokeret.
#367159
Er der andre der stadig døjer med at Apple Music ikke virker på telefoner og iPads når man kører på wifi derhjemme? Det virker fint hvis jeg bruger en VPN.
Yousee siger at de ikke kan gøre noget (selvom de sendte mig en ny router i sidste uge - det hjalp selvfølgelig ikke).
#367163
Har du VPN på den, for der skrives at det virker med VPN.
#367167
Så er problemet tilsyneladende ikke generelt.
#370631
Lightyear skrev: 11 mar 2025, 11:17 Er der andre der stadig døjer med at Apple Music ikke virker på telefoner og iPads når man kører på wifi derhjemme? Det virker fint hvis jeg bruger en VPN.
Yousee siger at de ikke kan gøre noget (selvom de sendte mig en ny router i sidste uge - det hjalp selvfølgelig ikke).
Jeg har internet via coax og har brugt lidt forskellige udbydere, nu har jeg yousee, og kan ikke afspille fra Apple music, med mindre jeg bruger vpn. Det er pisse irriterende. Det er kun fra iphone. Hvorfor får de ikke løst det problem?

Mvh Jesper
#370634
Jeg fik det langt om længe løst ved at ringe til dem, konstatere at deres supportere ikke ved hvad der skal til, så fik en tekniker til at ringe tilbage til mig. Han kunne ændre (disable) nogle sikkerhedsindstillinger i routeren, som jeg ikke selv havde adgang til. Og vupti, det har virket lige siden.
#370637
Her virker det som jeg før har skrevet, men bruger ikke Apple musik, men har ikke fået noget ændret i YS routeren.
#370639
Når der ikke bruges Apple musik, så er der jo ikke et problem, da det kun er dem som bruger den tjeneste der rammes.
#370641
Jeg har testet at det virker, men har ikke den musik jeg normalt lytter til…