Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af LarsDue
Jeg har fået nogle fedtfingre på skærmen.
Har fået det meste væk, men der er stadig lidt.

Hvilken skærmrens er den bedste at købe?
Er den hos Elgiganten god nok?
Bedste anbefaling: demineraliseret vand. Ved at undgå deciderede ‘skærmrense’ undgår du eventuelle kemikalier og potentielle beskadigelser af coating eller andet på dit panel/skærm.
Jeg tror det bliver svært at finde enighed omkring mikrofiberklude på det her forum - se tidligere tråd, der specifikt angår dette, hvor der ikke just er enighed :p Nogle billige er supergode, andre billige noget juks, efter min erfaring.

Har til mig selv lige bestilt nogle premium K&F Koncept mikrofiberklude. 30 stk for ca. 145 kr. (eller hvad tilbuddet nu var). De koster dog noget mere hvis du bestiller dem fra en dansk shop.
Senest rettet af Tabula Rasa 27 jul 2025, 21:23, rettet i alt 1 gang.
LarsDue skrev: 27 jul 2025, 21:07 Tak for svar
Er der noget væske på den?
Eller er det “ bare” ligesom en microfiberklud?
Ingen væske, men minder om en mellemting mellem satin og microfiber.
Jeg har lige tørt en 83" fyldt med fedtfingre af med den. Jeg var imponeret over den.
En side er tætvævet, den anden side ultra tæt vævet.
Theiswi skrev: 27 jul 2025, 21:20
LarsDue skrev: 27 jul 2025, 21:07 Tak for svar
Er der noget væske på den?
Eller er det “ bare” ligesom en microfiberklud?
Ingen væske, men minder om en mellemting mellem satin og microfiber.
Jeg har lige tørt en 83" fyldt med fedtfingre af med den. Jeg var imponeret over den.
En side er tætvævet, den anden side ultra tæt vævet.
Nice, lyder som god struktur. Gonna try it too :)
LarsDue skrev: 28 jul 2025, 06:05 Hvor har du købt de premium K&F koncept microfiberklude henne?
De kan købes flere steder, både i danske (f.eks. Proshop eller avxperten) og europæiske (f.eks. amazon.de) webshops. Jeg købte dem dog på deres egen hjemmeside, da det var væsentlig billigere og med gratis forsendelse - selvom forsendelsen tager en uge eller to.

Dem jeg har bestilt og giver et skud, er følgende (men der er flere forskellige på samme hjemmeside): https://dk.kentfaith.com/KF08.056_kf-co ... e-rengørin