Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dæncker85
Hej folkens,
Jeg pønser nu endelig at få skiftet mit gamle Pioneer Plasma TV. (Købt via fælleskøb i Mile Radio i 2008, måske nogle herinde gjorde det samme?) 😂

Prisniveau omkring 10k og Max 65 tommer. Jeg har LG C4 i kiggerten, men jeg ser ikke voldsomt meget TV og kan godt tålmodigt vente til efteråret, hvis der skulle dukke noget bedre op. Men giver det overhovedet mening? Eller er det bedre at slå til nu mens disse sidste års modeller stadig kan købes?

Pft
De bedste priser lige nu.

65" philips 759 til 7.999 kr
65" LG B4 til 8.490 kr

en lille tand bedre men ikke meget.
65" Lg C4 til 9.799 kr.
65" Samsung S90D 10.415 kr.

hvis du har plads er det meget godt givet ud til 77" C4 til 12.999 kr eller Samsung 77" S90D til 13.752 kr.
77" løfter oplevelsen markant i forhold til 65".

Hvis dit TV virker fint og du egentlig ikke har brug for et nyt TV kan man da godt vente til 2025 modellerne falder til samme prisniveau, men ikke pga de nye kommende TV er bedre, men pga at ens TV virker fint til ens behov.

Vil også anbefale dig i at investere i Apple TV boks til at løfte smartdelen af TV'et til noget flydende og hurtig respons, stabilt og langtidsholdbart.

ps. hvis budgettet er stramt og pladsen er trang, kan du også gå med 55" philips 809 til 6.500 kr, som er på niveau med C4 og S90D. Det vil også være billigt sluppet for god opgradering.
Senest rettet af disqus_Cr1DFvT0xq 24 jul 2025, 08:49, rettet i alt 1 gang.
Hvordan er det 77” “forbedre oplevelsen”? Jeg har hørt flere sige “jo større, jo bedre”. Er det bedre udnyttelse af 4K? Jeg har overvejet 77”, men det fylder seriøst hele min væg og jeg har en ret lille stue (13kvm). Min tanke er at det bliver for overproportionelt når jeg sammenligner med min stue + at TV bruget bliver let til moderat. Jeg sidder 3m væk, så der er 77” jo fint nok.

Årsagen til opgradering ligger primært pga PS5 spil og sekundært det høje strømforbrug plasma tv’et bruger.

Jeg har også overvejet Apple TV. Der kommer muligvis en ny udgave til efteråret, af hvad jeg kan snuse mig frem til.
der er ikke noget teknologisk i det. Det opleves bare markant større.
men der er jo heller ingen grund til at presse den ind hvis den næsten ikke kan være der og det bliver et praktisk problem i indrettelsen + det koster jo også mere :)
Af BE66x
Et plasma fra 2008 kan ikke være stort, så jeg tænker, at 65" vil føles som et kæmpe-spring. Omvendt er du tydeligvis ikke typen, der skifter TV ret ofte, så hvis jeg var i din situation, ville jeg helt klart vælge 77", nu hvor priserne er så gode. At det kommer til at fylde hele væggen vil bare gøre oplevelsen endnu bedre :-)

Jeg ville også investere i en Apple-TV, og jeg ville også vente med at købe til den nye version introduceres.
Korrekt. Det er 50". De lavede også en 60", men den kostede en formue dengang. Jeg må lade min tålmodighed komme mig til gode og genoverveje 77".

I mellemtiden: Der bliver foreslået Samsung S90D. Hvordan står den op imod LG C4?
Af nestla
Ja nu blev valget da let. Jeg håber bare Elgiganten følger med ned i pris, da de har flere på lager og deres hjemmeside med valg af ekstra ting virker bedre. Der kan jeg vælge månedlig betaling af forsikring og vælge montering på fod.

Men hvis tråd starter går efter et 55", så har Bilka altså også Philips 809 til 6333 kr.
https://www.bilka.dk/produkter/philips- ... 200323216/
Senest rettet af nestla 26 jul 2025, 02:19, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
nestla skrev: 26 jul 2025, 00:06 Ja nu blev valget da let. Jeg håber bare Elgiganten følger med ned i pris, da de har flere på lager og deres hjemmeside med valg af ekstra ting virker bedre. Der kan jeg vælge månedlig betaling af forsikring og vælge montering på fod.

Men hvis tråd starter går efter et 55", så har Bilka altså også Philips 809 til 6333 kr.
https://www.bilka.dk/produkter/philips- ... 200323216/
Hvad menes der med "montering på fod"? C4 leveres da som standard med en fod såvidt jeg er orienteret.