Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jaks
okay mange tak for hjælpen indtil videre, jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville have gjort uden hjælpen fra flatpanels :)

hvad hvis vi nu leger med ideen at jeg har plads til et 40"? hvilket skulle det så være?
Af Jaks
hej igen
nu er samsung hoppet med i puljen, hurra!

så mit valg står mellem følgende og jeg angiver bare ca-priser når jeg nu ikke ved hvilken pris mit arbejde kan få dem til

32":

sony kdl-32w4000 til 8000-8500
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

37":

samsung le37m87bd til 6500-7000
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

40":

sony kdl-40w4000 til 10500-11000
http://www.hifipriser.dk/Products/listp ... ?ID=441251

samsung le40f86bd til 9500-10000
http://www.hifipriser.dk/Products/listp ... ?ID=398581

kan i sætte dem i ca. rækkefølge med hvad der er bedst? jeg har sat sonys w4000 op i to forskellige størrelse bare for overskuelighedens skyld
som udgangspunkt leder jeg ikke efter et 40" fordi jeg egentlig ikke har plads til det, men 100 hz teknologien lyder for lækker til at sige nej tak, så jeg vil overveje dem

mit ummidelbare gæt ville være

1. samsung f86
2. sony w4000
3. samsung m87

men spørgsmålet er hvor stor er forskellen mellem dem? 37" ville være optimal for mig, er det sådan at de andre er så meget bedre, at jeg skal overveje at gå op eller ned for at få en bedre model?

og angående px80, den er ikke helt glemt jeg skal ud og kigge på en med min bærbare til opkobling senere i dag, men nu ville jeg bare dække mig ind på lcd området, hvor jeg godt kan få rabat :)
Af Zacho
Du burde lægge Sony op øverst.
Samsungs billede er ikke så fantastisk som det Sony laver.. Nu har vi jo ikke set w4000, men er sikker på det slår F86 med længder, jeg er ikke videre imponeret af Samsung og deres billede.

Men jeg tror nu de fleste herinde ville lægge Panasonic PX80 over dem alle i almindeligt Tv billede. Når den ikke skal bruges sammen med en PC som skal vise tekst.
Af Jaks
jeg har set på en px80 og er rigtig rigtig glad for den, problemet er bare, at den koster omkring de 8000, hvor jeg ville kunne få de andre til lidt over halv pris
nu har også skrottet 40" versionerne, der er virkelig ikke plads på nogen måde er jeg blevet enig med mig selv om, så jeg er tilbage på

1. sony w4000 til ca 5000
2. samsung m87 til ca 4000

kontra px80 til 8000
nu kender jeg svaret på forhånd, og at alle her vil anbefale px80 på trods af at den er ca dobbelt så dyr... det vil jeg bestemt ikke ignorere :)
men jeg er ikke den store tv nørd (godt ment) og jeg vil selv se fjernsynene live før jeg beslutter mig for om px80eren er de 3-4k ekstra værd

tak for hjælpen i har givet mig og alle de andre, jeg har jo også læst andre tråde igennem for overhovedet at kunne danne mig et overblik :)
bliv ved med det, i hjælper utroligt mange og fortjener at takkes dag ud og dag ind selvom i måske ikke bliver gjort det

endnu en gang tak,
jaks :)
Af Zacho
Gå efter SOny'en.. Samsung Tv'et har et ret medium billede. Jeg ville blive træt af samsung Tv'et.
Af Jaks
Zacho skrev:Gå efter SOny'en.. Samsung Tv'et har et ret medium billede. Jeg ville blive træt af samsung Tv'et.
jeg har lige været i fona og se på de to modeller (sony-modellen var godt nok en d3000), men det første jeg blev enig med mig selv om var, at 32" var for lille, så det skal være en 37"
det andet var, at fona er dumme, deres plasma skærme viste superhurtige mørke actionscener mens lcd skærmene viste næsten statiske lyse og farverige scener, så lcd skærmene så mere attraktive ud - jeg spurgte sælgeren om de ikke kunne vise noget mørkt og hurtigt på en lcd for mig og jeg fik klart svaret 'nej'

hvis samsungs m87 model ikke er særlig fin, hvad ville du så anbefale af lcd i 37"?
Af Zacho
37" er en tricky størrelse..
Ville det ikke være bedre at find een sony i 40" evt. W4000 i stedet når du nu ikke kan overtales til Panasonic :-P ... Den lader til at blive det helt store hit.
Af Jaks
jeg er overtalt til panasonic, jeg kiggede slet ikke på den til at starte med ;)
men jeg vil gerne have muligheder så jeg kan undersøge prisforskelle nemlig

det nye af det nye er, at jeg måske godt kan få mig en panasonic gennem arbejdet - så jeg tror ikke at jeg behøver flere forslag indtil jeg har hørt tilbage fra dem, hvilket nok bliver senere i dag
og så prøver jeg en gang til at se om jeg kan klemme en 40" ind :)

kryds fingre for mig,
jaks :)
Af NoNameDesigndk
den pris på w4000 , hvilken str. var det ? for 5000 er da godt nok lidt :o
Af Jaks
NoNameDesigndk skrev:den pris på w4000 , hvilken str. var det ? for 5000 er da godt nok lidt :o
32", men det er inkl rabat jeg får gennem arbejdet
Af NoNameDesigndk
okay det er da nogle vilde rabatter du får :o :s hvor arbejder du lige .. ? kunne være man skulle søge arbejde dér.. , eller måske ikke ;)