Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hans123 skrev: 13 jul 2025, 16:49 Hvorfor ikke kikke efter gode tilbud i dk

Brug tilbud jagten her på siden.

Nogle gange er der rigtig gode priser på oled
Den tjekker jeg bestemt osse flittigt. Men tit er det billiger i Tyskland alligevel. Fx c4 83” er på tilbud i dk til 19.999kr kan fåes i Tyskland til 17.200kr nu
Er den forskel besværet værd?
Forsendelsen af sådan et stort er vist ikke billigt

Start med at undersøge det.

Næste er dine garanti rettigheder. Måske LG Danmark ikke er så samarbejde villige hvis der skulle opstå fejl
Chatgbt skriver dette

Prisen for fragt af et 83 tommer TV fra Tyskland til Danmark afhænger af flere faktorer, herunder:

### 1. **TV'ets vægt og dimensioner**

Et 83" TV (f.eks. LG OLED83C-serien) vejer ofte mellem **40-60 kg** med emballage og har en kasse på omkring **200 × 130 × 30 cm**.

### 2. **Fragtmetode**

* **Standard fragt (speditør, f.eks. DHL, DSV, Bring, etc.):**
Ca. **1.000–2.500 DKK** afhængigt af vægt, størrelse og firma.
* **Specialfragt/stor gods/pallefragt:**
Ca. **2.000–3.500 DKK** – ofte nødvendigt for så stort et TV.
* **Privat levering med fragtfirma via fragtportaler (f.eks. fragtbasen.dk, transporteca.dk):**
Fra **1.200 DKK**, hvis man er fleksibel med leveringstidspunkt.

### 3. **Forsikring**

Det er vigtigt at sikre, at fragtfirmaet tilbyder **forsikring** – et så dyrt og skrøbeligt produkt bør ikke sendes uden forsikring. Det kan koste **ekstra 100–300 DKK**.

### 4. **Forhandlerens tilbud**

Hvis du køber TV’et fra en tysk forhandler (f.eks. Amazon.de, MediaMarkt, Saturn), tilbyder de ofte **direkte forsendelse til Danmark**, hvor fragten koster mellem **0 og 600 DKK**, afhængigt af om de har gratis fragtkampagne eller ej.

---

### Samlet prisoverslag:

| Leveringstype | Forventet pris (DKK) |
| ------------------------------ | -------------------- |
| Køb fra tysk webshop med fragt | 0 – 600 |
| Standard fragtfirma | 1.000 – 2.500 |
| Specialfragt (stor gods/palle) | 2.000 – 3.500 |
| Forsikring (ekstra) | 100 – 300 |

Hvis du har navnet på modellen og præcise mål eller vægt, kan jeg hjælpe dig med et mere præcist estimat – eller finde konkrete fragtfirmaer, der kan klare opgaven. Vil du det?
Man kan uden problemer godt købe fra udlandet, men jeg havde ikke gjort det. Jeg havde bare holdt mig til DK. Fordi jeg synes bare det er nemmere rent sprogligt hvis der skulle opstå problemer før, under og efter. Det giver mig lidt mere ro og tryghed for køb af produkt der er fysisk så stort, pris, skrøbelighed og risiko for el fejl.

Jeg ved ikke hvordan dine overvejelser er, men 17.200 kr for 83" C4 er en ok pris, men det er 77" C4 til 12.999 kr også, og 77" G4 til 19.999 kr også.

Jeg havde nok til de priser gået med LG 77" C4 og "sparet" minimum 4.000 kr og brugt dem til supplering til prisen af lyd system og Apple TV.

fra 65" til 77" er der 12" og fra 77" til 83" er der kun 6" :)
For mig handler det om nøje overvejelse på hvordan man bruger pengene bedst.
I dette tilfælde synes jeg for mig at det er sådan, hvis der ikke er andre modeller, størrelser og priser jeg har overset.

Håber det kan bidrage lidt til dine overvejelser.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 14 jul 2025, 05:29 Man kan uden problemer godt købe fra udlandet, men jeg havde ikke gjort det. Jeg havde bare holdt mig til DK. Fordi jeg synes bare det er nemmere rent sprogligt hvis der skulle opstå problemer før, under og efter. Det giver mig lidt mere ro og tryghed for køb af produkt der er fysisk så stort, pris, skrøbelighed og risiko for el fejl.

Jeg ved ikke hvordan dine overvejelser er, men 17.200 kr for 83" C4 er en ok pris, men det er 77" C4 til 12.999 kr også, og 77" G4 til 19.999 kr også.

Jeg havde nok til de priser gået med LG 77" C4 og "sparet" minimum 4.000 kr og brugt dem til supplering til prisen af lyd system og Apple TV.

fra 65" til 77" er der 12" og fra 77" til 83" er der kun 6" :)
I dette tilfælde synes jeg for mig at det er sådan, hvis der ikke er andre modeller, størrelser og priser jeg har overset.

Håber det kan bidrage lidt til dine overvejelser.

Jeg har gjordt mig de nøjagtig samme overvejelser som dig. Kan se 77” er på tilbud til 12999kr, sys det er en for nuftig pris. Og 83” på bud til 19999kr i dk så de sidste 6” er meget dyre ja.
Men sys simpelthen det er for lille et spring fra mit nuværende 65” til 77”
Og nogle har set 83” på tilbud til 16.000kr i power for noget tid siden. Håber det sker igen…
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 14 jul 2025, 05:29 fra 65" til 77" er der 12" og fra 77" til 83" er der kun 6" :)
Det er ikke særlig brugbart at sammenligne forskellen i tommer. Det er forskellen i overfladeareal, der er det afgørende, så forskellen er meget større end det umiddelbart ser ud...