Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
Hej alle

Jeg har længe været vild med Samsung S95D i ''55.
Nu har jeg fundet "min" model hos en forhandler, som har tv'et stående til en skarp, og - synes jeg - fair pris, men tv'et har været en demomodel.
Hvad er jeres erfaringer med køb af demo?

(Jeg går KUN efter Samsung 95D og har tidligere fundet modellen i Flensborg - jeg har dog valgt at tv skal købes i DK)
Af orkin
Hej jeg har ingen problemer med at købe nogle med demo og har købt mange ting og prise skal jo være ok og nogle gang har det ikke Original emballage til tv mvh per
ps bare tv er gjorde rent og se god ude ,
Af sd2100
orkin skrev: 30 jun 2025, 09:12 Hej jeg har ingen problemer med at købe nogle med demo og har købt mange ting og prise skal jo være ok og nogle gang har det ikke Original emballage til tv mvh per
ps bare tv er gjorde rent og se god ude ,
Jeg har også købt demomodeller uden at have/få problemer. Sågar vores nuværende TV er en Samsung demomodel, men det er et LCD (QLED). Trådstarterens model er et demo OLED - jeg ville nok være lidt mere forsigtig.
Af OleA
lige netop med et OLED tv ville jeg være betænksom. Det har formentlig stået og kørt mange timer hver dag. SIkkert med samme demo videoer hvor farverne har fået fuld gas.
Af Supergris
orkin skrev: 30 jun 2025, 20:03 Hej hvad med garanti i det tv og giver vel ikke 2 år er jo en demo mvh per
Der gælder som regel samme regler ved køb af demo som ved køb af nyt!
Af Bodh
Hej! Jeg har selv købt en demomodel for nylig, og det gik fint. Fordelen er typisk en lavere pris, men sørg for at tjekke garantien grundigt – den skal være på samme niveau som ved nyt tv. Tjek også for eventuelle skader eller pixel issues, og spørg om hvor længe det har været brugt som demo. Hvis du køber i Danmark, kan du også have nemmere ved reklamation. Samsung S95D er et fantastisk tv, så held og lykke med købet!
Af xabo
Jeg har lige bestilt et 77" LG G4 fra Elgiganten, der stod "som ny - uden indpakning".

LG har 5 års panelgaranti på dette TV, hvilket også dækker burn-in.

Når jeg modtager det bliver ALT tjekket og der bliver taget billeder af ALT.

Jeg plejer normalt aldrig at købe brugt, men da det stod som nyt og til 17.000 kr, hvilket også betød at jeg kunne få modellen jeg ville have i den ønskede størrelse til prisen.