Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Jeg står og har muligheden for at få et Samsung S90F til en mildest talt rigtig fin pris. Spørgsmålet er jo så bare, om det overhovedet er det værd, hvis det ikke kan garanteres at det er QD-OLED panel.

Jeg ved at tidligere års modeller har været en blanding mellem lotteri og total udelukkelse alt efter størrelse på skærmen. Derfor ved jeg ikke om jeg er ude i at det garanteret ikke er QD-OLED, hvis jeg skal have en størrelse 55".

Dernæst er spørgsmålet så, hvis chancen er der, har vi så noget konkret på, hvad der afgør det? Jeg kan ikke huske hvor, men jeg har før læst noget om at man vist er garanteret en WOLED hvis modelnavn ender på 'E', og nu ved jeg ikke hvor meget vi overhovedet kan ligge i dét, men betyder det, at der måske er en chance, hvis modelnavn hedder: S90FAEXXC, eller er vi stadig ud i at det nok er usandsynligt?

Og hvis ikke dette TV trods den gode pris, er der så nogle der har et godt forslag til et andet 55" TV, som stort set udelukkende skal bruges til gaming på en Nintendo Switch 2 og til at se fodbold? Det behøves ikke være OLED, pris går nok uanset hvad, hvis blot det giver den bedst mulige oplevelse.

Al form for hjælp ville være særdeles værdsat.
Rasmus Larsen skrev: 16 jun 2025, 07:30 Velkommen på forummet. Se denne tråd: viewtopic.php?f=2&t=54728

Konkret dette indlæg: viewtopic.php?f=2&t=54728&start=42
Tusind tak, jeg havde godt kigget tråden igennem, og havde også set omtale omkring S90F i nogle nyere indlæg i tråden, men havde overset det du henviser til fra april. Det siger jo alt, for selvom jeg kunne få en 65" variant med QD-OLED til en ligeledes rigtig skarp pris, så har jeg bare ikke plads til så stort et TV, så det var nok bare det.
Jeg må søge videre efter bedre løsninger.
Panellotteriet betyder jo ikke, at fordi du ikke køber 65"-versionen med QD-OLED-panel, at du så får et dårligt TV!
Utilfredsheden går på, at Samung ikke spiller med helt åbne kort, de har sågar løjet direkte adspurgt af en bruger herinde over deres online-hjælp.

Er prisen rigtig, kan det sagtens tænkes, der er tale om et rigtigt godt køb, men den generelle holdning er, at står valget mellem et LG C5 eller et S90F i andre størrelser end 65", og prisen er den samme, så ville de fleste nok snuppe LGen.

Hvor stor forskellen, egentlig er, synes jeg selv, er interessant, og jeg har spurgt ind til det, men umiddelbart er det svært at finde information eller erfaringer, hvor de sammenlignes direkte.
Muligvis vil jeg selv prøve at teste begge skærme op mod hinanden, hvor jeg så nok skal komme med mine erfaringer, men det bliver ikke i nærmeste fremtid, så det hjælper jo ikke, hvis et køb er lige på trapperne...
Samsung har som ofte et mindre korrekt billede, lige svagere processering og ry for dårlig QA og holdbarhed i forhold til f. eks. LG (Ikke fakta, men bare en mands data punkt, så alle kan på forhånd slappe helt af).

Får man et TV med et QD-OLED panel til en fornuftig pris, vil mange betragte det som et rimeligt tradeoff.

Personligt er Samsung + WOLED ikke det rigtigt tradeoff for mig, med mindre prisen er afskyelig god.

My 2 cents.
Et indlæg som dette, tjener absolut intet formål!
Som du selv skriver, er der ikke tale om fakta, og uden nogen form for dokumentation, er det svært ikke at opfatte det, som et forsøg på tilsværtning af en producent.

Når man går ind på en side som denne, burde man kunne forvente en vis form for objektivitet, ellers er der jo ikke noget formål med at søge information herinde...
Jamen det er da også baseret på massere af reviews m.m., som er frit tilgængelige for alle som gider travle sig igennem dem. Indlægget tjener vel det formål at jeg her kan sammenfatte den info jeg har fra samme til en der spørger.

Min personlige erfaring med Samsung er absolut ikke god, men ligger nogle år tilbage. Har mest handlet om at deres billede var vildt lange fra referencen, hvilket betyder noget for mig. Det virker dog som om det er blevet meget bedre i dag!

Ville faktisk rigtigt gerne have købt et af deres QD-OLED, med holdes tilbage af at S90 serien er WOLED i 77” og deres oleds (bredt dokumenterede) knapt så gode evne til at håndtere komprimeret kildemateriale.

Faktisk købte jeg jeg et S90C i 65” til min far, så mere had er der ikke.. Det døde dog efter 14 dage, men Samsung var da flinke til at skifte det.
RigVader skrev: 20 jun 2025, 12:32
Faktisk købte jeg jeg et S90C i 65” til min far, så mere had er der ikke.. Det døde dog efter 14 dage, men Samsung var da flinke til at skifte det.
Selvfølgelig var de det, så får man afsat mere, men til prisen er det et godt køb hvis det holder og du installere det bedst muligt