Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Jeg er ved at blive skør.

Jeg har et Philips tv med en Chromecast med Google tv tilsluttet. Lyden kører jeg via HDMI til min Argon forstærker. Så langt så godt.

Lyden kører perfekt igennem, men KUN med DR appen og YouTube..

og nu bliver det rigtig mystisk..

Når jeg f.eks. åbner Netflix eller MAX, så kører lyden i preview af serier fint gennem forstærkeren, men hvis jeg vælge at afspille et afsnit, så forsvinder lyden?

Nogle kloge hoveder der har en idé 😊
Det tyder på et problem med lydformater, er den tilsluttet TVet og med HDMI til Reciver, eller en den direkte på Reciver og via ARC til TV.? Hvad er lyd indstillingen på Google TV.?
Af JornH
Min Soundbar er begyndt at tænde i utide, normalt tænder jeg den med dens remote, men det betyder nu lyden er væk på apps på Apple tv boksen og alle flow kanaler…
JornH skrev: 20 jun 2025, 21:53 Min Soundbar er begyndt at tænde i utide, normalt tænder jeg den med dens remote, men det betyder nu lyden er væk på apps på Apple tv boksen og alle flow kanaler…
Hvorfor ikke oprette din egen tråd, og for at kunne hjælpe, er der nok brug for yderligere oplysninger.

Er det hele tiden, der ikke er lyd, eller er det kun, når den tænder selv, eller sker det kun, når du tænder med remoten?
Af JornH
Jeg fandt bare denne tråd, men jeg har fundet ud af det og skrevet i fodbold tråden,
Når jeg bruger den app fra Dazn på mit TV, forsvinder lyden på alt andet flow kanaler og apps på ATV boksen,
det kommer tilbage lyden ved at genstarte tvet, nu er jeg stoppet med at bruge den app!

Jeg var ved at købe et nyt Soundbar, men den virker godt nok, selv om den tænder en gang imellem…
Af JornH
Lige et andet problem med den tænder af sig selv, er jeg ikke enig med min TV forhandler, min Soundbar er tilsluttet med et optisk kabel og tænder når jeg tænder TVet, det siger han ikke skulle lade sig gøre med et optisk kabel, men fakta er de starter lige på samme tid, er nyt som sagt, før måtte jeg bruge remoten til baren.
Jeg er sikker på at tvet er årsag til den tænder uden jeg bruger tvet…