Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 09 jun 2025, 19:39 Apple afslører tvOS 26 med ny Apple TV brugerflade

Samler alle nyhederne i denne artikel, som opdateres hele aftenen.
Opdateret 12.6.2025: Der åbnes angiveligt for lyd-passthrough i tvOS 26. Den gamle Apple Home-arkitektur udfases, så du skal opgradere til den nye. iOS 26 og tvOS 26 opgraderer også Matter til Thread 1.4. Flere detaljer kan findes i tabellen i artiklen.
Rasmus Larsen skrev: 11 jun 2025, 06:55
Rasmus Larsen skrev: 10 jun 2025, 17:43
Rasmus Larsen skrev: 10 jun 2025, 12:42 Der ligger en ny beta API til tvOS 26 (og de andre), som omtaler audio passthrough. Jeg ved ikke, om det rent faktisk sker.

https://developer.apple.com/documentati ... assthrough
Apple TV 4K får angiveligt passthrough support i tvOS 26
FireCore, udviklerne bag Infuse, oplyser i en email til Flatpanels, at de er ved at kigge nærmere på sagen. De vil opdatere i denne forumtråd ('James' er en af udviklerne): https://community.firecore.com/t/new-au ... s/55921/12
En bruger kommer med denne kommentar:

"We may be getting ahead of ourselves here. This is likely just including other platforms in the macOS passthrough API included in macOS last fall. The API offers limited passthrough support for DD and DD+. In macOS, it's a per-app preference. It's not a guarantee. When set, macOS will passthrough audio as long as you don't have any other audio features in use that requires macOS to decode the audio. Once you do, macOS falls back to decoding rather than passing through. macOS doesn't support TrueHD or DTS with this change. I don't imagine tvOS will either."

Til det svarer Mike Wuerthele fra AppleInsider, som har talt med Apples udviklere på WWDC 25:

"Apple says it isn't the same, but we'll see. The previous call still exists."
Jeg har i en samlet artikel taget et kig på Apples nye spilrelaterede teknologier og lanceringer, bl.a. Games appen, Metal 4, Game Overlay og Game Porting Tool 3.0.

Apple lancerer Games app og Metal 4 med path-tracing, frame interpolation

Der er gode fundamenter til at få flere store spil på Apples platforme – hvis udviklerne gider.

Billede
tvOS 26 åbner for Dolby Atmos mapping til højttaler-layout større end 7.1.4, eksempelvis 9.1.6. Det virkede allerede med Dolby Atmos musik fra Apple Music appen, men nu åbnes det for 3. parts apps.

Jeg har talt lidt frem og tilbage med Sigmund om det i dag og det lugter lidt hen af, at det er bundet op på det vi hører om passthrough-support, hvilket jo så lugter lidt af, at der er et link til Dolby Atmos i TrueHD (lossless Atmos fra Blu-ray rips).

Rasmus Larsen skrev: 13 jun 2025, 08:21 Jeg har i en samlet artikel taget et kig på Apples nye spilrelaterede teknologier og lanceringer, bl.a. Games appen, Metal 4, Game Overlay og Game Porting Tool 3.0.

Apple lancerer Games app og Metal 4 med path-tracing, frame interpolation

Der er gode fundamenter til at få flere store spil på Apples platforme – hvis udviklerne gider.

Billede
Mega fedt, forhåbentlig har apple aftaler på plads med alle de spiludviklere, der nu udgiver gamle spil, så deres nye spil også kommer..

Det er jo næsten lige før at alle de nyheder, der ikke var på scenen ved wwdc, er bedre end det apple fokuserede på.. liquid glass er dog også fedt.
Så det hjælper ikke at betale? Ikke fordi jeg vil betale, det er umuligt at komme ud af igen, uden at stoppe sin kreditkort…

Men når jeg spurgte er det fordi billedet blev anderledes da kampen blev startet…
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 119