Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KennethSvensson
Jeg har en Panasonic EZ950E. Den har jeg været utrolig glad for og kan godt lide deres billede.
Jeg har 65” og ønsker nu 77”.

Jeg har kig på LG C2/3 og vil hører jeres mening i forhold til den opgradering? Vil jeg få en mærkbar opgradering på alle parametre, her er billede selvfølgelig det vigtigste??

Jeg ser lidt alm. tv, og streamer via Apple TV og så skal det være god til sport!

Har også G4 i tankerne, men jeg kan egentlig bedre lide design på C modellerne.

Håber nogle af jer har et par input 🙂🤞
Af LarsCJ
Alene at gå fra 65" til 77" vil føles som en mærkbar opgradering (40% større skærmareal), men ja både C2 og C3 er formentlig bedre end din 2017-model.
Så vidt jeg kan se er den helt nye G5 dog billigere (og bedre) end både C2 og C3 i 77", med mindre du er ude efter noget brugt.
Tjek evt Flatpanels anmeldelse af G5: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1748588903
Af Supergris
Ja, med mindre du har kig på et brugt, er der vel absolut ingen grund til at kigge på hverken C2 eller C3?

Hvad er det, du foretrækker mht. design ved C-modellerne fremfor G?
G-serien er jo designet til at hænge på en væg...
Af OleA
C2 er 2022 model, 3 er 2023.

Gå efter minimum C4/G4.
Brugeravatar
Af KimKaos
Supergris skrev: 07 jun 2025, 20:42 Ja, med mindre du har kig på et brugt, er der vel absolut ingen grund til at kigge på hverken C2 eller C3?

Hvad er det, du foretrækker mht. design ved C-modellerne fremfor G?
G-serien er jo designet til at hænge på en væg...
Der problem kan man komme ud af - jeg har købt et beslag til mit G4 så det kan monteret på f.eks. en B&O stand
Af Supergris
Det har jeg nu heller ikke beskrevet som et problem, og det udelukker ikke, at det kan placeres på en stander.
G4 kan alternativt leveres med en stander, men det ændrer ikke på, at modellen er designet til væg-montering, hvor det grundet dets flade bagbeklædning hænger ekstra tæt og flot op ad denne!
Brugeravatar
Af KennethSvensson
Min tanke var egentlig et brugt og derfor jeg søger disse to modeller. Alternativt venter jeg og spare lidt mere op til G5. Det var bare en opgradering i sig selv hvis nu C3 er bedre end min Panasonic skærm! 🤷‍♂️
Af Supergris
Det kunne du med fordel have skrevet i dit oprindelige indlæg, så ville der ikke være grund til spekulationer.
C2 og C3 er meget ens og nok ikke den vilde forbedring i forhold til din eksisterende skærm i forhold til ren billedkvalitet, men springet fra 65" til 77" være et ret stort skridt mod en bedre oplevelse, når der ses film mm...