03 jun 2025, 10:07
#369315
LGeks3.jpg (392.18 KiB) Vist 2841 gange
LGeks2.jpg (395.03 KiB) Vist 2841 gange
LGeks1.jpg (345.31 KiB) Vist 2841 gange
Jeg står med et problem, som jeg simpelthen ikke ved, hvordan jeg skal løse.
Jeg købte for 10 måneder siden et 77" LG OLED i Power. Skærmen har fra dag et haft kraftigt rød/grønt skær (rød i nærmeste side, grøn i fjerneste - skifter ift. synsvinkel). Jeg fik i starten at vide, at det nok skulle gå væk, at skærmen skulle bruges nogle hundrede timer, osv.
Intet har ændret sig. Power sender mig videre til LG, så reel support er der ikke fra Power. LG har sendt mig en "brochure" som forklarer, at alle OLED-skærme er på denne måde, og at der derfor ikker er tale om en fejl, men en feature. Jeg har dog ejet et 65" Panasonic OLED som var perfekt, så den del passer ikke. Problemet er, at det ifølge dem, falder indenfor deres acceptable grænser, og at de derfor ikke vil gøre mere. De tilbyder besøg fra en tekniker, men hvis de ikke "finder en defekt del", så skal jeg betale for besøget.
Jeg er derfor lidt i en knibe - jeg har ikke lyst til at smide flere penge efter et TV, som jeg allerede har fortrudt enormt meget. Jeg har taget fat i Forbrugerrådet Tænkt som siger, at de desværre godt kan tørre regningen af på mig. Umiddelbart synes jeg det er lidt vildt, at de må diktere, hvad der er acceptabelt, men sådan er det.
Jeg har uploadet nogle billeder af problemet. Hvis man ser skærmen fra en vinkel på ca. 10 cm til højre for midten, så ser det godt ud. Enhver afvigelse derfra, og problemet bliver tydeligt ved lyse billeder. Der er altså maks én god plads i sofaen. Billederne får det til at se marginalt værre ud end det er, men det er kun en meget lille forskel fra det reelle billede. I mit hoved er det fuldstændig uacceptabelt for så dyrt et TV. Jeg har sendt de samme billeder til LG, som siger, at det er lige efter bogen (dog ser ingen af deres udstillingsmodeller sådan ud - wonder why).
Har i erfaring med LG support i lignende situationer? Hvad har i gjort? Er mit TV "normalt"? Skal man gå hele vejen og oprette en sag hos Forbrugerklagenævnet, hvis de afviser en fejl ved teknikerbesøg (med risiko for, at mit TV så bliver flere tusinde kroner dyrere)? Skal jeg bare spare op til et nyt TV?
Jeg købte for 10 måneder siden et 77" LG OLED i Power. Skærmen har fra dag et haft kraftigt rød/grønt skær (rød i nærmeste side, grøn i fjerneste - skifter ift. synsvinkel). Jeg fik i starten at vide, at det nok skulle gå væk, at skærmen skulle bruges nogle hundrede timer, osv.
Intet har ændret sig. Power sender mig videre til LG, så reel support er der ikke fra Power. LG har sendt mig en "brochure" som forklarer, at alle OLED-skærme er på denne måde, og at der derfor ikker er tale om en fejl, men en feature. Jeg har dog ejet et 65" Panasonic OLED som var perfekt, så den del passer ikke. Problemet er, at det ifølge dem, falder indenfor deres acceptable grænser, og at de derfor ikke vil gøre mere. De tilbyder besøg fra en tekniker, men hvis de ikke "finder en defekt del", så skal jeg betale for besøget.
Jeg er derfor lidt i en knibe - jeg har ikke lyst til at smide flere penge efter et TV, som jeg allerede har fortrudt enormt meget. Jeg har taget fat i Forbrugerrådet Tænkt som siger, at de desværre godt kan tørre regningen af på mig. Umiddelbart synes jeg det er lidt vildt, at de må diktere, hvad der er acceptabelt, men sådan er det.
Jeg har uploadet nogle billeder af problemet. Hvis man ser skærmen fra en vinkel på ca. 10 cm til højre for midten, så ser det godt ud. Enhver afvigelse derfra, og problemet bliver tydeligt ved lyse billeder. Der er altså maks én god plads i sofaen. Billederne får det til at se marginalt værre ud end det er, men det er kun en meget lille forskel fra det reelle billede. I mit hoved er det fuldstændig uacceptabelt for så dyrt et TV. Jeg har sendt de samme billeder til LG, som siger, at det er lige efter bogen (dog ser ingen af deres udstillingsmodeller sådan ud - wonder why).
Har i erfaring med LG support i lignende situationer? Hvad har i gjort? Er mit TV "normalt"? Skal man gå hele vejen og oprette en sag hos Forbrugerklagenævnet, hvis de afviser en fejl ved teknikerbesøg (med risiko for, at mit TV så bliver flere tusinde kroner dyrere)? Skal jeg bare spare op til et nyt TV?
