Hej Dalgaard
Fede tv du har i kikkerten. Ingen tvivl om, at G5 er et bedre tv end C4 på de rene specifikationer. For mig lander spørgsmålet altid på, om en given merpris så også ‘matcher’ merprisen og gør det dyrere tv, prisen værd - og mest af alt her, om/hvor meget man i praksis, reelt vil opleve forskellen på de specs, de to tv har.
Rent kvalitetsmæssigt er min personlige holdning, at man ikke får for 8100 kr. mere for pengene, der er tilfældet ved dine fundne tilbud med C4 vs G5. Der ville jeg hver gang vælge C4. (Husk iøvrigt, hvis relevant, at C4 understøtter dts:x mens G5 ikke gør, hvis det er eller bliver relevant for dig!).
At der så kan være nogle praktiske eller æstetiske hensyn, som f.eks. et mere ‘clean looking’ væghængt tv, er noget af det, der er svært at gøre op i pris - alt efter hvor vigtigt det er (og om det er det, der gør, at ens bedre halvdel accepterer et nyt eller større stuealter..hehe). Kiggede selv på C vs G da jeg købte nyt, og besluttede at merprisen ikke rigtig retfærdiggjorde, hvad jeg anså for marginale forskelle i oplevelsen - efter utallige besøg i en butik hvor de hang side-by-side.
Kommer måske også lidt an på, hvilket tv du kommer fra - størrelse og alder. Hvis det bare er mere end nogle få år gammelt, vil du opleve en substantiel forbedring med begge tv - og kun ved først at have haft et bedre tv end C4, vil du reelt i praksis opleve forskellen mellem C4 og G5. Med andre ord, kun ved faktisk at have eller have haft de to tv, vil du opleve den reelle forskel i specifikationer. Selvom specs på papiret er bedre, er det i daglig brug altså ofte begrænset, hvor meget (hvis overhovedet) af den forskel man faktisk oplever. Tager du f.eks. C4 uden at have haft en bedre model, bliver det mega nice upgrade og du vil aldrig opleve forskellen - selvom der, rent objektivt, er tv på markedet med bedre specifikationer (som der altid er…hehe).
Så, my two cents: nap C4 og hav 8100 kr. ekstra i lommen - brug eventuelt en lille del af dem på at få C4 kalibreret. Så bliver det sgu lækkert