Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anima
gullip skrev:Hvilke tunere kommer H modellen eksakt til at indeholde?
DVB-S

Derudover har den noget DLNA (mediestreaming).
Af teamet
Anima skrev: Det er i sig selv fint nok at du vil gøre folk opmærksomme, men jeg synes bare vi var mere ovre i "lad være" end reelt at lade beslutningen op til folk selv.
Omvendt er du ovre i noget gør det, gør det, gør det (hvilket bringer forfærdelige minder fra folkeskolen..). Håber ikke nogen har ladet sig frastøde af hverken mine eller tybos kommentare - man skal selvfølgelig selv vurdere for og imod :-)
Af Anima
teamet skrev:
Anima skrev: Det er i sig selv fint nok at du vil gøre folk opmærksomme, men jeg synes bare vi var mere ovre i "lad være" end reelt at lade beslutningen op til folk selv.
Omvendt er du ovre i noget gør det, gør det, gør det (hvilket bringer forfærdelige minder fra folkeskolen..). Håber ikke nogen har ladet sig frastøde af hverken mine eller tybos kommentare - man skal selvfølgelig selv vurdere for og imod :-)
Det er også 100% min hensigt. For hvis man alligevel skal have sig et pioneer, aå kan man vel ligeså godt hoppe med vores køb og spare penge
Af Zacho
Anima skrev: Strømstikket passer til svenske stikkontakter
Bortfalder garantien ikke hvis man selv ændrer strømstikket til et standard to-benet dansk? Så vidt jeg ved plejer de altid at sige garantien bortfalder medmindre man kan påvise at det er lavet af en autoriseret.. Jeg er ikke sikker, synes blot det er noget jeg har hørt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo bare købe en adapter til at sætte i enden af stikket... De koster 15 kr. og der skal vist en tryllekunstner til at se at den har været på ;)
Af Anima
Zacho skrev:
Anima skrev: Strømstikket passer til svenske stikkontakter
Bortfalder garantien ikke hvis man selv ændrer strømstikket til et standard to-benet dansk? Så vidt jeg ved plejer de altid at sige garantien bortfalder medmindre man kan påvise at det er lavet af en autoriseret.. Jeg er ikke sikker, synes blot det er noget jeg har hørt.
Når Krish er aut. forhandler, så er det vel ikke et problem :)
Af gullip
Er der heller ingen højtalere på Pioneer 5090?
Står nemlig og overvejer om det skal være pana: 50pz80, 50pz800 eller Pioneer 5090. Pioneer'en er jo lidt billigere end pz800 (fra england i hvert fald), men det bliver den nok ikke i længden, hvis der både skal en ISF kalibrering til samt højtalere :)
Af Anima
gullip skrev:Er der heller ingen højtalere på Pioneer 5090?
Står nemlig og overvejer om det skal være pana: 50pz80, 50pz800 eller Pioneer 5090. Pioneer'en er jo lidt billigere end pz800 (fra england i hvert fald), men det bliver den nok ikke i længden, hvis der både skal en ISF kalibrering til samt højtalere :)
Det er ex.

Men nu skulle pioneeren gerne være en del bedre end panasonics modeller. Lyden er jo heller ikke i top uanset hvad man putter i kassen på et fladskærmstv.
Af TYBO
Nu ved jeg ikke med de nye versioner af pioneer men i forhold til de gamle er panasonic bedre til at undgå burnin og har ikke så masive refleksproblemer i glasfronten som pioneer.

Så skal man så opveje om den marginal bedre skærmbilled på pioneer er det værd i forhold til de ovenstående problemer.
Af Anima
TYBO skrev:Nu ved jeg ikke med de nye versioner af pioneer men i forhold til de gamle er panasonic bedre til at undgå burnin og har ikke så masive refleksproblemer i glasfronten som pioneer.

Så skal man så opveje om den marginal bedre skærmbilled på pioneer er det værd i forhold til de ovenstående problemer.
Ja, de nye ift. de gamle pioneer. Men de nye skulle være bedre end pana.

omkring burn-in (retension mener du nok ;) ), så har pioneer g8 ikke haft problemer med det. Så den holder altså ikke
Af TYBO
Well kender et par stykker som har problemer med deres G8 med burnin. Bla. et firma som skulle prøve det af som monitor til mødelokalet...den blev hurtig byttet med en projekter.

Du svarede ikke på spejlinger ? har de behandlet fronten så der ikke kommer spejlinger ?
Af Anima
TYBO skrev:Well kender et par stykker som har problemer med deres G8 med burnin. Bla. et firma som skulle prøve det af som monitor til mødelokalet...den blev hurtig byttet med en projekter.

Du svarede ikke på spejlinger ? har de behandlet fronten så der ikke kommer spejlinger ?
Det er ikke blevet oplyst af pioneer endnu, men det ville da være dumt ikke at have forbedret denne når panasonic kan gøre det bedre end g8.

Synes ikke jeg er blevet generet af spejlning overhovedet når jeg selv har været ude og kigge på Pioneer her i byen (Aalborg). Er det på nogle specielle timer i døgnet eller hvordan? - Jeg har kigget på LX608 i et butiksvindue ud mod en gågade, og jeg kunne slet ikke genkende noget kritik ;;)
Af gullip
Hvordan kan du udtale dig om det, når hverken pz800 eller pioneer 9g er kommet ud endnu?
Højtaler eller ej, det stadig lidt besværligt at fyre op for sorround bare fordi man lige skal se nyheder eller et afsnit af venner eller lign. Just my opinion.
Af Anima
gullip skrev:Hvordan kan du udtale dig om det, når hverken pz800 eller pioneer 9g er kommet ud endnu?
Højtaler eller ej, det stadig lidt besværligt at fyre op for sorround bare fordi man lige skal se nyheder eller et afsnit af venner eller lign. Just my opinion.
;;) Jeg har jo set G8 - ikke g9 ;;)