Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nk666
Hej..

Jeg er simpelthen forviret nu...

Jeg var i 2tal for et par dage siden og kiggede på nyt tv...

Her gav de mig så et tilbud på et Pioneer tv hvis navn jeg ikke kan huske... Tvét skulle være med 1080P..

1. Men har de sagt noget forkert for flere steder lyder det som om pioneer slet ikke er kommet med et 1080p tv endnu??

2.På pioneer´s hjemme sidde hedder deres nye 1080p tv PDP-LX508D men i deres katalog hedder det PDP-LX5090 Hvordan skal den så forståes?

3. Fåes Pioneer med didital tuner til cabel tv og kan man stikke et kort i som man kan med nogle sony tv.. Årsagen er at jeg hader at skulle have bokse til at stå ved siden af bare for at kunne bruge HD/digitalt tv...

4. Er der nogen der har bare en lille ide om hvornår man vil se OLED tv i samme størrelse.. Lidt træls at give 40.000 for et tv og så opdage at det allerede om 1 år ikke bare er en gammel mode hvilket jeg nok kan leve med da billedet er super lækkert. Men også teknologisk meget bag ud, tykkelsen på tv skulle blive meget mindre, kontrast, opløsning osv..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1. Jo Pioneer har et fuld HD TV. De hedder alle noget med LX til fornavn.
2. LX508 er den nuværende 50" model med fuld HD og LX5090 er næste generation.
3. Nej. Ingen DVB-C tuner hos Pioneer. Hverken nu eller i næste generation.
4. Optimistisk bud på et OLED i 50" vil være om 3-4 år. Optimistisk og realistisk er dog ikke nødvendigvis det samme...
Det er mere sandsynligt at du får Pioneers næste generation af tynde plasma-skærme at se før du får et OLED TV at se i disse størrelser. Om skærmen er 9 mm eller 3 mm tyk gør vel ikke nogen forskel?
LX508 er den nuværende model til ca. 40K - LX5090 er den nye model, som kommer til juni til ca 26K!!! Med andre ord vendt til juni og køb den nye skærm. Den vil uden tvivl være mindst lige så god.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Same same som svar #2? ;)
Af nk666
Takker begge 2.. I har lige sparet mig for 20.000 og en nyre model om ca 1 månede :D

eneste minus er så et tuneren ikke dur til cabel tv fra TDC dette synes jeg nu er lidt svagt, for man skulle da tro at der i de fleste lande var en eller anden form for kabel tv.. :s

Kan man købe en boks så og sætte til, en som man ikke skal betale ekstra for når først den er betalt, synes sku at det er lige skrapt nok at man betaler en halv formue om året til TDC for at se tv og så skal man sku betale ekstra grundet det bliver digitalt...
Af zyckelmaster
Den eneste You See (TDC) skal have om året for digitalt signal fremfor alm. signal er 199 kr. for det kort, der dekoder signalet. Det kort skal du have uanset om du benytter en ekstern tuner eller en intern tuner, så der er ingen prisforskel.

Hvis du ønsker deres 4 HD-kanaler så er der også særlige vilkår herfor, men det er igen uafhængigt at tunervalg.

Hvad angår deres eksterne HD-tuner, så har jeg endnu ikke købt den selv, da jeg venter på den nye udgave med indbygget optager som kommer i løbet af juni/juli måned (det siger de i hvert fald).

Min bror har den nuværende unden optager, og han er ganske glimrende tilfreds nu hvor de fleste "fødselskomplikationer" er overstået. Eneste irritationsmoment er, at der er problemer med 4:3 signaler, som ikke kan tilpasses skærmens 16:9-format, men det problem er vist faktisk afhængig af skærmen og ikke kun tuneren (han har en Hitachi-skærm) - et eller andet med, at der er forskel på, hvordan skærmene reagere på signalet fra tuneren?