Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af brianwarming
oakie skrev:Hmm

Har også overvejet denne skærm, men da jeg regner med at den også skal bruges til en kommende ps3 er, så er den ikke møj værd, da den ikke understøtter HDCP.

Øv ellers en skærm som var til at komme inærheden af rent økonomisk

Oakie
Så skal du købe den fra Pixmania. I følge denne test er Pixmania udgaven altid MVA og har desuden HDCP.
Af kleves
brianwarming skrev:
Sådan at vi ved hvad vi snakker om; er det et MVA eller PVA panel ? Tryk MENU og + på samme tid for at få at vide hvad panel det er.
Der står: AU-M240UW01-V0
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et AUO P-MVA panel.
Af kleves
Ok - takker.

Kan jeg få dig til at kommenterer de spørgsmål jeg stildte lidt længere oppe i tråden?

Mvh
Af puggie
Til jer der har bestilt denne skærm kan i nikke genkendende til denne meget mystiske track and trace her:

06-05-2008 16:27 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
06-05-2008 13:30 Delivery Agent - DENMARK Held in depot - Business closed
06-05-2008 06:35 Delivery Agent - DENMARK Out for delivery
06-05-2008 06:29 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
05-05-2008 15:50 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
03-05-2008 04:00 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
02-05-2008 22:38 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
02-05-2008 22:30 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
30-04-2008 22:28 International Hub Export item accepted into network
30-04-2008 21:05 International Hub Arrived at outward Office of Exchange

Det virker sgu underligt?

DENMARK Held in depot - Business Dvs de nåede ikke at levere den i dag... Men hvorfor DENMARK Left origin country ???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kleves skrev:Ok - takker.

Kan jeg få dig til at kommenterer de spørgsmål jeg stildte lidt længere oppe i tråden?

Mvh
Vi bruger en Lacie Blue Eye Pro til at kalibere skærmene med. Det er en hardwarekalibrator du kan erhverve dig for et par tusinde eller tre. Der findes billigere løsninger på markedet, såsom Spyder kalibratorerne, men de koster alle på den forkerte side af 500 kr. og så begynder din investering at blive dyr alligevel.

Du kan se vores hardwareudstyr her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Testprogrammet her på siden kan ikke benyttes til at kalibrere skærmen, med mindre du selv ved hvilke håndtag du skal hive i. Som navnet antyder er det et testprogram.
Af puggie
Nå så fik jeg den endelig, måtte selv tage ud efter den da GLS der leverer i DK ikke kan gøre det på andre måder.....

Nå men i mit sidder der et AU-M240UW01-V2

Hvad betyder V2 helt konkret... Jeg kan regne ud at jeg har fået et med VA panel så det er jo dejligt... :)
Af kleves
yakken skrev: Vi bruger en Lacie Blue Eye Pro til at kalibere skærmene med. Det er en hardwarekalibrator du kan erhverve dig for et par tusinde eller tre. Der findes billigere løsninger på markedet, såsom Spyder kalibratorerne, men de koster alle på den forkerte side af 500 kr. og så begynder din investering at blive dyr alligevel.

Du kan se vores hardwareudstyr her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Testprogrammet her på siden kan ikke benyttes til at kalibrere skærmen, med mindre du selv ved hvilke håndtag du skal hive i. Som navnet antyder er det et testprogram.
Oki - jeg takker for svaret - desværre er det ikke noget jeg har lyst til at bruge mine penge på - lige lovlig pebret efter min smag.
Men jeg er faktisk også tilfreds med hvordan skærmen er så hvorfor bruge penge på det.
Well - Sort kunne måske godt være lidt mere sort... O_O
Af jludvig
Har haft skærmen et par dage - AU-M240UW01-V2 panel. Rigtig gode farver (overordnet set), dejlig mat overflade. Vanvittig lysstyrke - kan fint erstatte belysningen i værelset hvis man ikke sænker brightness en del!

Der er dog et alvorligt problem med baggrundsbelysningen (tror jeg): farvetemperaruren er klart varmere i den nederste trediedel af skærmen. En hvid flade bliver til en gradueret overgang fra varm til kold hvid! Ikke lige hvad jeg havde håbet på. Jeg har tøvet lidt med at starte en RMA sag da jeg håbede at det ville fortage sig (ligesom de problemer nogen har haft med backlight bleeding) - men nej.
Er der nogen der har været ude for noget lignende? Det ville være rart at være så detaljeret som muligt når jeg starter en RMA sag.

Nogle erfaringer iøvrigt med at returnere en skærm til overclockers.co.uk?

Tak
Af puggie
Jeg har haft min skærm i to dage nu og er indtil videre meget tilfreds, det er klart at skærmen ikke kan måle sig med rigtige grafikerskærme, men sammenholdt med alternativerne i prislejet så er det kart en vinder.

Jeg har kalibreret min med Spyder2 og oplever en anelse bleeding i hjørnerne

jludvig: Er det muligt du vinkler skærmen en smule? Billedfladen er jo temmelig stor. Jeg kan godt selv fremprovokere den gradient hvis jeg sidder med øjnene lige under midten af skærmen så opleves øverste del lidt mere blålig, men det er intet markant overhovedet på min skærm.
Af jludvig
puggie: tak, men desværre er det ikke bare vinklen. Bunden af skærmen er meget rødere end toppen uanset om jeg betragter skærmen skarp ovenfra eller nedefra. Det er jo ikke noget man ser når man ser film eller billeder, men første gang jeg klikkede ind på flatpanels.dk blev jeg irreteret over den graduerede baggrund de havde fået - hvorfor ikke bare lade den være hvid :)

Jeg har iøvrigt læst flere steder at de problemer du oplever (med lidt bleeding i hjørnerne) ofte forsvinder efter en uges tid.
Af kleves
Øhh - ville lige insætte et billede af sort niveauet - tror faktisk jeg har en del bleeding - eller hvad i nu kalder det. Nu har jeg haft min en uge, synes ikke det er aftaget.

Kan man ikke indsætte billeder som I prof's kan komme med en kommentar på? Det kunne være rart. Kan jeg sende det til en som har forstand på det?

Mvh
Af TYBO
Just do it!
Af rasmuzzen
jludvig skrev:

Der er dog et alvorligt problem med baggrundsbelysningen (tror jeg): farvetemperaruren er klart varmere i den nederste trediedel af skærmen. En hvid flade bliver til en gradueret overgang fra varm til kold hvid! Ikke lige hvad jeg havde håbet på. Jeg har tøvet lidt med at starte en RMA sag da jeg håbede at det ville fortage sig (ligesom de problemer nogen har haft med backlight bleeding) - men nej.
Er der nogen der har været ude for noget lignende?
Jeg har ikke tjekket den grundig endnu, eller foretaget nogle justeringer. Jeg har lige fået nummer 2 hjem og kan derved sammenligne, den nye har ingen problemer umiddelbart med back-bleeding som min første, men om det skyldes at jeg har den nye sat til med DVI, det ved jeg ikke. ALtså så skulle biledet skyldes tilslutningen til PC, men det er vel ikke helt sandsynligt? Den nye leverer lige så skarpt og lysstærkt billed med rigtig god betragtningenvinkel som den første...så panelerne er der ikke noget galt med, ej heller døde pixels.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11