Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jeplar
Hej

Jeg er klar over, at C4 var på brandudsalg for lidt siden. Lige nu er proshop til 15.900 dog et af de billigste muligheder som jeg ser det. https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/L ... 4K/3345256
Er det helt væk at købe det til den pris lige nu? Jeg vil opgradere mit (tror jeg hedder) LG b6 65”, som desværre er brændt helt af med store sorte plamager på skærmen. Vil en opgradering fra 65” til 77” giver nogen form for wow-effekt egentlig?
Af RigVader
Vil man have TV på brandsalg, skal man nok helst være fleksibel på model og tidpunkt. Hvis du er det kan du med fordel vente, men ellers synes jeg du skal kigge lidt på den historiske pris på Pricerunner og afveje det med dit behov for køb.

Jeg synes der er stor forskel mellem 65” og 77”. Valgte i sin tid mellem to modeller, hvor det store ikke var der “bedste”, men der var ingen tvivl om at det gav wow effekten. Læg udviklingen fra B6 til C4, så tror jeg godt du kan forvente at sidde med smil på læben :-)

P.S. Har selv C8 55, A1 77 og C4 77
Ja det er lidt kedeligt at give 15.900 kr for C4 når den gode pris plejer at være 14.000 kr og endda en enkelt gang var nede og kysse 11.000 kr.

Hvis du ikke har lagt mærke til det, så kan man få Samsung 77" S90D til 13.800 kr.
Samsung har jo ikke Dolby Vision men HDR10+, men er ellers på lige fod med C4 og er bedre på en del punkter.
S90D plejer bare ikke kunne være med på C4 priser og derfor den ikke har været anbefalet i ligeså høj grad.
Undersøg om det kunne være noget.
Af Supergris
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 27 maj 2025, 06:37 Ja det er lidt kedeligt at give 15.900 kr for C4 når den gode pris plejer at være 14.000 kr og endda en enkelt gang var nede og kysse 11.000 kr.

Hvis du ikke har lagt mærke til det, så kan man få Samsung 77" S90D til 13.800 kr.
Samsung har jo ikke Dolby Vision men HDR10+, men er ellers på lige fod med C4 og er bedre på en del punkter.
S90D plejer bare ikke kunne være med på C4 priser og derfor den ikke har været anbefalet i ligeså høj grad.
Det var nu ikke helt nede at kysse 11.000 kr., men tæt på.
Det var 14000 kr. minus 20 %, så 11.192 kr. i nogle få timer.

Jeg tvivler på, det er prisen, der har gjort, at S90D ikke har været så anbefalet, da det i perioder har været det billigste af de to, det har nok mere at gøre med panellotteriet, hvor folk ønsker at købe det, de regner med, de køber.
Jeg har set S90D i butikkerne, og har et fint indtryk af det, men generelt lader det til, folk har den holdning, at C4 er det bedre TV, hvis man sammenligner med de versioner (umiddelbart alle undtagen 65"erne), der har et WOLED-panel fra LG.
Om de har ret, synes jeg selv kunne være interessant at undersøge nærmere, men jeg er ikke i tvivl om, begge er lækre TV, så prisen vil nok være afgørende for mange...

Springet til 77" er absolut noget, der for de fleste vil give en WOW-effekt.
Fra denne størrelse er det som om, det virker mere "hjemmebio-agtigt", hvor film og andet opleves mere immersivt, og det er lettere at opfange detaljer mm., så det kan uden tvivl anbefales.
Af Beckham
Der er en klar effekt af at gå fra 65" til 77". Har selv lige gjort det for et halv år siden. 77" bliver selvfølgelig også hverdag lige som alt muligt andet, men har bestemt ikke fortrudt opgraderingen.
RigVader skrev: 27 maj 2025, 11:56
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 27 maj 2025, 06:37 Samsung har jo ikke Dolby Vision men HDR10+, men er ellers på lige fod med C4 og er bedre på en del punkter.
Interseret i hvilke punkter du synes Samsung er bedre på?
Haløj RigVader
Jeg havde egentlig ikke lyst til at nævne det fordi jeg selv mener forskellen er ubetydeligt. Men S90D, når det er bedre, skulle være lidt mere lysstærk og præcis på nogle HDR punkter og lidt bedre ved gaming end C4.
Mens B4 er lidt bedre end S85D.
Og S95D vs G4 er endnu mindre forskel. Sådan som jeg husker det. Der kan selvfølgelig være nogle personlige præferencer ved nogle detaljer i billedet men også mat vs blank overflade. Men generelt set forventes ret sammenlignelig ydelser i klassen.
Og derfor synes jeg detaljerne er ubetydelige og personligt det vigtigste parametre er først og fremmest om man er til dolby vision eller ej og endnu vigtigere prisen.
Men jeg synes bare når man har holdt øje med priserne har LG bare været markant bedre priser for det meste af tiden.
Det kan selvfølgelig godt have noget med produktionsomkostninger at gøre, men jeg tror nu mere det er fordi at Samsung har et stærkere brand (genkendeligt og tryghedsfornemmelse) i hukommelsen på de fleste ikke nørder end LG og derfor kan slippe af sted med lidt højere priser, hvor LG presser priserne lidt mere for at overkomme samsungs brand.
Jeg ved det ikke, men det er sådan jeg ser det.
Af Supergris
Jeg tror, du sammenligner med S90D-versionen med QD OLED-panel, som kun 65"eren nyder godt af?
Samsungs OLED har i store perioder været LANGT de billigste blandt de bedre modeller, da de ofte kører med stærkt nedsatte priser, omkring det halve af hvad de startede med.
Af RigVader
Jeplar skrev: 26 maj 2025, 22:08 Hej

Jeg er klar over, at C4 var på brandudsalg for lidt siden. Lige nu er proshop til 15.900 dog et af de billigste muligheder som jeg ser det. https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/L ... 4K/3345256
Er det helt væk at købe det til den pris lige nu? Jeg vil opgradere mit (tror jeg hedder) LG b6 65”, som desværre er brændt helt af med store sorte plamager på skærmen. Vil en opgradering fra 65” til 77” giver nogen form for wow-effekt egentlig?
Jeg har et 77" C4 som enten skal videre til en der gik glip ad den gode pris eller tilbage til Power (30 dages return udløber på søndag den 8. juni).

TVet er fint/skønt, men jeg har desværre en dårlig reaktion på den dithering som åbnebart er på alle WOLED paneler fra 2024 og frem :(

Afhentes i Kastrup. Send en privat besked hvis det har interesse.