Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter 8 måneders brug er min fladskærm begyndte at støje når jeg slukker for den. Det er en summen som larmer konstant og kun forsvinder hvis jeg tager strømmen.
Motherboardet er skiftet men det har ikke hjulpet. Værkstedet som har skiftt motherboardet oplyser, at de ikke kan afhjælpe problemet og derfor vurdere at det må være indenfor specifikationer af hvad en fladskærm må støje når den er slukket.

Er det normalt at en fladskærm støjer når den er slukket?
Nej, men det kan forekomme, som al elektronik, der er afhængig af en strømforsyning.
Siden du har lavet et indlæg, må det antages at være særdeles hørbart, og dette ville jeg ikke personligt godtage, hvis der stadig var garanti på apparatet, så prøv at kontakte forhandleren og forklar problemet...

Siden de påstår, det larmer indenfor hvad specifikationerne foreskriver, så ville jeg bede om et svar, hvor de skriftligt angiver, grænseværdien for hvad godtages...
Supergris skrev: 14 maj 2025, 22:33 Det er butikken, hvor du har købt det, du skal reklamere overfor, selvom de ofte prøver at skyde skylden videre til producenten!
Kan man ikke gå ud fra at alt der ligger sammen med en vare i en æske fra en producent, også er producentens ansvar ?

Der er vel stadig reklamationsret så byt til nyt ?
Reklamationsret og retturret er IKKE det samme!
Da det er forhandleren, der har solgt dig både produktet samt tilbehør, er det denne, der ifølge lovgivningen står med ansvaret for garantien mellem kunde og sælger!